خسارت ۱۵۰ میلیون دلاری قطعی برق به واحدهای صنعتی کرمان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای صنعتی به دلیل قطعی برق نگران کننده است و باید برای آن فکری کرد، گفت: تنها در واحدهای معدنی مثل گوهرزمین و توسعه آهن و وفولاد که بنده گزارشاتی دارم، هفتگی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار خسارات ناشی از قطعی برق است و برآور می شود با احتساب فعالیت دیگر واحدهای استان، هفتگی ۱۵۰ میلیون دلار خسارت به آنها تحمیل می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “محمدرضا پورابراهیمی” ۲۴ تیرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: در کارگروه تحقق شعار سال باید پیگیری امور در زمان بندی مشخص انجام و گزارش نهایی در هر موضوع اعلام شود و نباید فرصت را از دست داد.

وی افزود: نامگذاری سال در واقع فرمان مقام معظم رهبری برای تحقق مطالبات اقتصادی مردم است و کار اتاق بازرگانی کرمان در راستای فرمان رهبری است.

اتاق بازرگانی موضوعات مربوط به نقض قوانین را به ما ارائه دهد 

پورابراهیمی با بیان اینکه لازم است اتاق بازرگانی موضوعات مربوط به نقض قوانین، عدم اجرای قانون و … را به ما ارائه دهد تا در سطح ملی پیگیری کنیم و در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه در حوزه منابع طبیعی و زمین، گفت: با توجه به تفاوت و ماهیت ارزش زمین در کرمان و استان های دیگر پیشنهاد می شود استان کرمان در موضوعات مختلف واگذاری زمین امکان افزایش ظرفیت را داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در بحث قطعی برق نگران هستیم و با توجه به اینکه در استان کرمان قطعی برق را از بخش مسکونی به واحدهای صنعتی منتقل کردیم، مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آمده است.

وی افزود: سوءمدیریت وزارت نیرو در سال های گذشته برای کشور چالش ایجاد کرد و به دلیل قیمت گذاریدستوری و اتخاذ تصمیمات این وزارتخانه سرمایه گذاری در صنعت برق دچار چالش شد.

پورابراهیمی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات سرمایه گذاران از سوی دولت تصریح کرد: بخش خصوصی ۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبه از دولت دارد و این مسائل شرایط خاصی را ایجاد کرده و پیش بینی می شد با کسری مواجه شویم زیرا نیاز مصرفی برق نیز افزایش پیدا کرده است.

وضعیت واحدهای صنعتی نگران کننده است

کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای صنعتی نگران کننده است و باید برای آن فکری کرد، گفت: تنها در واحدهای معدنی مثل گوهرزمین و توسعه آهن و وفولاد که بنده گزارشاتی دارم، هفتگی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار خسارات ناشی از قطعی برق است و برآور می شود با احتساب فعالیت دیگر واحدهای استان، هفتگی ۱۵۰ میلیون دلار خسارت به واحدها تحمیل می شود.

وی تصریح کرد: گل گهر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ایجاد کرده که اکنون حق استفاده از نیروگاه خود را ندارد و بحث ما این است در کوتاه مدت در استان امکان کاهش میزان برق واحدهای صنعتی را می توان مدیریت کرد و از مردم انتظار داریم در زمان اوج مصرف مدیریت داشته باشند.

پورابراهیمی بیان کرد: در میان مدت و بلندمدت باید برای سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی در استان کرمان تصمیم گیری کرد.

وی اظهار کرد: در سطح ملی هزینه های سنگینی به بخش نیروگاهی کشور وارد شده و در کمیسیون اقتصادی از وزیر دعوت کردیم که روز یکشنبه هفته آینده حضور یابد و پاسخگو باشد و گزارش را به صحن علنی می بریم و پرونده وزیر نیرو را به زودی قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد، کشور جای ملاجظه نیست که این چالش ها ایجاد شود.

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه گفت: واحدهای صنعتی جدید در استان کرمان اعلام آمادگی برای سرمایه گاری در نیروگاه ها را دارند و با پروژه جدید تولید سلول های نیروگاه خورشیدی که یک شهرک انرژی در کشور خواهد بود، اتفاقات خوبی در استان می افتد و ۲۰۰ میلیون دلار تجهیزات این پروژه به کشور وارد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74040
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.