پیمان سپاری ارزی صادرات پسته استان را از ۵۶۰میلیون دلار به ۸۰ میلیون دلار رساند


نایب رییس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران: تراز تجاری استان بیش از یک میلیارد دلار منفی شده

جلیل کاربخش راوری، نایب رییس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران در دیدار فعالان اقتصادی با وزیر صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اعلام کرد که تراز تجاری استان بیش از یک میلیارد دلار منفی شده است.

به گزارش کرمان‌نو کاربخش با بیان اینکه در ۷ ماه سال قبل میزان صادرات استان ۵۳۱ میلیون دلار بوده است و امسال در این هفت ماه کل صادرات ۳۶۱میلیون دلار بوده است، گفت: رقم واردات استان بسیار افزایش یافته و استانی که همواره صادرات محور بوده است، امسال که به دلیل پیمان سپاری ارزی بیش از یک میلیارد دلار تراز تجاری منفی داشته است.

به گفته او سال گذشته کل رقم صادرات پسته استان در ۱۲ ماه ۵۶۰ میلیون دلار بوده است و امسال تاکنون صادرات پسته حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است.

ورود ماشین آلات معدنی را بدون محدودیت آزاد کنید

بابک اسماعیلی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت در دیدار فعالان اقتصادی با وزیر صمت خواست تا واردات ماشین‌آلات معدنی بدون محدودیت آزاد شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تمام ماشین آلات معدنی کهنه و فرسوده هستند از وزیر خواست تا هر نوع محدودیتی در رابطه با واردات ماشین آلات صنعتی بردارد.

او همچنین در فرصت چند دقیقه‌ای که در اختیارش قرار داشت از وضعیت حقوق دولتی استان کرمان انتقاد کرد و این میزان را ناعادلانه خواند و خواستار بازبینی در تعیین نرخ حقوق دولتی معادن کوچک و متوسط شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99203
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.