درخواست پورابراهیمی از وزیر صمت:


متولی صنعت زغال‌سنگ در سازمان صمت مشخص شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کمترین میزان بهره‌برداری روبه‌رو هستیم از وزیر صمت خواست تا متولی صنعت زغال‌سنگ در سازمان صمت مشخص شود .

به گزارش کرمان‌نو محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه ۸ استان کشور درگیر زغال‌سنگ هستند، گفت: ما با فاجعه در وضعیت کارگری رو‌به‌رو هستیم و وضعیت مشاغل سخت و زیان‌آور و ضریب سختی کار کارگران زغال‌سنگ بایستی مشخص شود.

به گفته پورابراهیمی ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها خریدار زغال‌سنگ بازار را انحصاری کرده و قیمت خرید زغالش از شرکت‌های زغال‌سنگ یک سوم قیمت متوسط جهانی است و این امر منجر به ضرر و زبان شرکت‌های زغال‌سنگ شده است.

زاهدی: اختیارات را به استان بدهید

نماینده کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه اختیارات را به استان بدهید خطاب به وزیر صمت گفت: بارها عنوان شده که اختیارات به استان داده می‌شود و عملا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

محمد مهدی زاهدی در اعتراض منتقل نشدن حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان کرمان خطاب به وزیر صمت گفت: ۲۰ سال دیگر معادن استان تمام می‌شود و فقط یکسری چاله با عوارض محیط‌زیستی برای استان می‌ماند.

زاهدی در ادامه افزود: نمی‌گوییم تمام سود ولی حداقل ۱۰ درصد از سود خالص شرکت‌های بزرگ به بانک‌های استان برگردد و سهم استان از حقوق دولتی به استان فرستاده شود.

او همچنین در این جلسه از وضعیت معادن بلوکه شده در استان انتقاد کرد و خواست تا زمین‌ها از این افراد گرفته و به صنایع دیگر واگذار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99208
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.