طرح ۱۲۰ هکتار جنگل‌کاری در رفسنجان به مرحله اجرا در آمد

عملیات اجرای طرح جنگل‌کاری با وسعت ۱۲۰ هکتار و اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی امروز (شنبه) با حضور جمعی از مسئولان در ابتدای محور رفسنجان به سرچشمه آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مجری طرح ۱۲۰ هکتاری جنگل کاری در رفسنجان در این آئین طول این پروژه را ۱۱ و نیم کیلومتر و عرض آن را ۱۱۹ هکتار عنوان کرد و گفت: قرار است در این وسعت ۴۰ هزار و ۲۵۰ اصله درخت با حمایت مالی مجتمع مس سرچشمه غرس شود.

فرخ بهرامی افزود: بیش از ۱۷ هزار اصله درخت کاج، بیش از ۱۷ هزار اصله درخت زیتون تلخ و نیز درختانی از نوع زیتون میوه، سرو شیراز،  سیب و سرو نقره ای در این زمین کشت می شود که انتخاب درخت کاج در نیمی از این وسعت به دلیل مقاوم بودن این نوع درخت به کم آبی، شوری خاک و طوفان است ضمن اینکه ریشه این درخت برای اصلاح خاک هم موثر و مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: در خلال اجرای این طرح هزار آلاچیق احداث می شود و با احداث منبع سه هزار متر مکعبی آبیاری این درختان انجام خواهد شد؛ تأمین این آب از روستای آلاچیق، سد سرچشمه و یک حلقه چاه خواهد بود که طی چهار سال آینده در این مکان سایه مطلق خواهیم داشت.

بهرامی خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح از سوی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تأمین می شود.

در ادامه حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز تربیت فرزند خوب، کتاب سودمند علمی و کاشت درخت را از باقی الصالحات عنوان و بیان کرد: به درخت کاری در آموزه های دینی توجه زیادی شده و توصیه می شود در نگهداری از طرح های درختکاری که با میلیاردها تومان هزینه اجرا می شود تلاش شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86290
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.