هواشناسی: شرایط جوی کرمان تا دوشنبه بحرانی است

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با بیان اینکه شرایط جوی استان تا روز دوشنبه (فردا) بحرانی است گفت: امروز بیشینه بارش ها در مناطق غرب و جنوب غرب استان خواهد بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مریم سلاجقه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های انار، بافت، بردسیر، رفسنجان، سیرجان، عنبرآباد، کرمان، کوهبنان و بخش لاله زار و دشتخاک شاهد بارش باران بودیم.

وی گفت: بیشترین بارش ها در شهرستان های بافت با ۴۲ میلیمتر، انار ۳۸، دهج شهربابک ۸۱، راویز رفسنجان ۶۸ و خبر(KHABR) بافت ۵۹ میلیمتر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: امروز بیشینه بارش ها در مناطق غرب و جنوب غرب استان کرمان و در سایر مناطق به صورت بارش پراکنده پیش بینی می شود.

سلاجقه با بیان اینکه افرایش ابر پدیده غالب جوی است که در سطح استان تا دوشنبه ادامه دارد گفت: در شهرستان کرمان و سایر مناطق بارش ها رگباری و به صورت پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تندبادهای لحظه‌ای تا روز چهارشنبه طی برخی ساعات در استان قابل مشاهده است ادامه داد: بارش ها همراه با رعد و برق است و تا پایان هفته نیز در دمای هوا تغییراتی نداریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: همچنان جاری شدن آب از بالادست، سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه های فصلی را شاهد خواهیم بود لذا شهروندان از تردد در حاشیه مسیر رودخانه ها خودداری کنند.

سلاجقه با اشاره به اینکه امروز حداقل دمای شهرستان کرمان ۲۰ درجه و حداکثر دما ۳۴ درجه خواهد بود خاطرنشان کرد: صبح امروز لاله‌زار با ۹ درجه خنک‌ترین و شهداد با ۴۴ درجه گرم‌ترین نقطه این استان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94741
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.