ساخت‌وساز کنار قبور کوهنوردان متوقف و به مکان جدید منتقل می‌شود

سعیدی مشاور شهردار کرمان با بیان توقف ساخت‌وساز کنار قبور کوهنوردان در پردیسان قائم از انتقال آن به مکانی جدید خبر داد.

چندی پیش ساخت یک سرویس بهداشتی در کنار قبور کوهنوردان در فضای مجازی خبر ساز شد.

علی سعیدی مشاور شهردار کرمان در حاشیۀ نشست با معاون سرمایه گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و  تعدادی از پیشکسوتان کوهنوردی گفت: میراث فرهنگی ساخت یک مجتمع رفاهی خدماتی در کوه‌های صاحب‌الزمان و جنگل قائم در نزدیکی قبور کوهنوردان را آغاز کرده بود که باعث ایجاد سوءتفاهم شد.

وی ادامه داد: درحالی‌که این مجتمع رفاهی خدماتی شامل نمازخانه، غرفه‌های فروش، مکانی برای اطلاع‌رسانی و سرویس بهداشتی بود، اما سوءتفاهمی مبنی بر اینکه شهرداری در کنار قبور کوهنوردان سرویس بهداشتی می‌سازد، در فضای مجازی منتشر شد.

سعیدی با بیان اینکه وجود این مجتمع برای این منطقه به‌دلیل حجم گردشگران و نیز مسیر کوهنوردی ضروری است، گفت: به همین دلیل شهرداری، میراث فرهنگی و هیأت کوهنوردی این موضوع را بررسی کرده و در نهایت تصمیم گرفته شد این مجتمع به مکانی دیگر در پردیسان قائم منتقل و ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار کار ساخت را در محل مصوب قبلی شروع کرده و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم داشت، گفت: با توجه به این جابه‌جایی پیمانکار در محل جدید کار را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری زمین این پروژه را در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌دهد، افزود: کار ساخت با میراث فرهنگی است.

مشاور شهردار و مدیر حوزه‌ شهردار و امور شورای اسلامی شهر کرمان گفت: احتمالاً در آینده شهرداری نیز در این محل خدماتی مانند آتش‌نشانی و کارهای فرهنگی ارائه خواهد داد.

در ادامه، محمد جهانشاهی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: مکان قبور کوهنوردان نیز با هویت خود باقی مانده و متناسب با آن، اقداماتی برای بهسازی این محل انجام خواهد شد./کرمان آنلاین

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59846
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.