مزایده ۱۳ بنای تاریخی کرمان برای احیا

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۳ بنای تاریخی استان کرمان برای مرمت و واگذاری حق بهره برداری به مزایده گذاشته شده است.

مجتبی شفیعی افزود: ارگ تاریخی راین، باغ موزه هرندی، خانه اوشیدری، خانه بانک‌ توکلی و خانه دانایی کرمان، خانه ایرانمنش بافت، خانه بهادر‌الملک بردسیر، خانه عامری و کارخانه حناسایی بم، خانه فخری، کاروانسرای سهرج و کاروانسرای هروز راور و عمارت موسی‌خانی شهربابک برای مرمت و واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده گذاشته شده است.

شفیعی بیان کرد: واگذاری بنا‌های تاریخی علاوه بر مزایایی که در حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی واجد ارزش تاریخی دارد نقش بسزایی درتوسعه صنعت گردشگری و ارتقا زیرساخت‌های گردشگری استان نیز ایفا خواهد کرد.

او افزود: واگذاری این بنا‌ها به صورت بلند مدت از ۱۵ تا ۲۰ سال خواهد بود که فرصت مشارکت بخش خصوصی را در مرمت، احیا و بهره برداری از این بناها فراهم می‌کند.

به گفته شفیعی کسانی که علاقمند هستند در این مزایده شرکت کنند می‌توانند برای دریافت اسناد مزایده مذکور تا یکشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ به واحد امور قرار‌داد‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان واقع در بلوار جمهوری اسلامی نبش سه راه هوانیروز مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61281
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.