آغاز برداشت سیب زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: فصل برداشت سیب زمینی طرح استمرار در منطقه جنوب کرمان آغاز و پیش بینی می شود بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول سالم و بازار پسند به بازارهای هدف عرضه گردد. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: فصل برداشت سیب زمینی طرح استمرار در منطقه جنوب کرمان آغاز و پیش بینی می شود بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول سالم و بازار پسند به بازارهای هدف عرضه گردد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، فرامرز رستگاری مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت سیب زمینی طرح استمرار خبرداد و گفت: برابر برنامه ها و سیاست های وزارت جهادکشاورزی به منظور استمرار سیب زمینی و تأمین خلاء تولید در فصل زمستان اجرای طرح استمرار سیب زمینی در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ در جنوب کرمان بر تولید ۱۴۷ هزار تن هدف گذاری گردید.
وی افزود: طی تقویم مزراعی منطقه عملیات کاشت در سطح ۴۷۵۰ هکتار محقق گردید.
رستگاری اظهار داشت: برابر ارزیابی های میدانی با توجه به کیفیت عملیات بهزراعی تولید از جمله رقم مناسب، مکانیزاسیون، روش آبیاری و تغذیه مطلوب، شرایط اقلیمی مناسب، وضعیت رشد، اجزای عملکرد و تولید بسیار مطلوب می باشد.
با وجود افزایش قابل توجه قیمت نهاده ها و هزینه تولید،کشاورزان جنوب کرمان در جهت تحقق اهداف تولید و سیاست های اقتصاد مقاومتی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند.
رستگاری تصریح کرد : برابر تقویم زراعی کاشت و رسیدگی محصول برداشت از اواسط دی‌ماه آغاز ، اما به دلیل وقوع بارندگی ، آبگرفتگی مزارع، رطوبت بالا و محدودیت تردد ماشین آلات، عملیات برداشت با وقفه مواجه شد ولی  از تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ برداشت رسماً آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد یافت و پیش بینی می گردد بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول سالم، بازار پسند به بازارهای هدف عرضه می گردد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به ضرورت تامین کامیون با نرخ مناسب جهت حمل بار در جنوب کرمان گفت: انتظار می‌رود به منظور تسهیل شرایط برداشت و پویایی بازار، دغدغه کشاورزان در خصوص حمل و نقل به موقع و تأمین کامیون با کرایه مناسب مرتفع گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84391
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.