استاندار کرمان: کشاورزی استان نیازمند ارتقای بهره‌وری و مصرف بهینه آب است

استاندار کرمان با بیان اینکه عمده زندگی مردم این استان بر پایه کشاورزی بنا شده و نباید این ساختار رها شود گفت: بخش کشاورزی کرمان نیازمند سرمایه گذاری، ارتقا بهره‌وری و مصرف بهینه آب است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست شورای اداری ریگان با بیان اینکه بخش صنعت و معدن پیشران توسعه است افزود: مشکل کمبود آب آشامیدنی این شهرستان با تکمیل سد نساء حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در بخش کشاورزی از آب به صورت بهینه و از شیوه های جدید استفاده کنیم تصریح کرد: فعالیت در حوزه معدن لازم و ضروری است زیرا سرمایه گذاری در این بخش موجب اشتغال می شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان بخصوص جنوب و شرق این استان در بخش انرژی خورشیدی ظرفیت ویژه ای دارد و یکی از حوزه های اشتغالزایی کمیته امداد بحث درآمدزایی از انرژی خورشیدی است چنانچه یک خانواده با ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری ماهانه چهار میلیون تومان می تواند درآمد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بخش فرآوری خرما کار زیادی انجام شده است ادامه داد: اگر برای محصول خرما بازاریابی خوب و فرآوری انجام شود، صرفه آن از خرید تضمینی بهتر است.

فداکار افزود: بازاریابی نیز بخش بسیار مهمی است لذا می توان با مشارکت مردم، شرکت ها و سایت ها در راستای این مهم اقدام شود.

حنای ریگان با برند سایر استانها به هند صادر می شود

وی بیان کرد: بهترین محصول حنا در این منطقه به دست می آید، اما با برند یزد به هند صادر می شود و این کوتاهی خودمان است و به راحتی می توان با تجار هند و پاکستان ارتباط  گرفت و تجار بزرگ منطقه باید در این بخش وارد عمل شوند.

استاندار کرمان تصریح کرد: دولت ساختمان می سازد و تسهیلات می دهد اما همت خود مردم کارها را به سرانجام می رساند و ماندگار می کند و حتما برای تولید باید به بازار مصرف اندیشید و با سرمایه گذاری های خرد می توان کار را بزرگتر کرد.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه رودخانه ها و آبخیزداری منطقه ریگان گفت: استفاده از آب های روان برای تزریق به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل بسیار موثر است.

وی با تاکید بر اینکه بهای مصرف برق نسبت به گذشته تغییر نداشته است گفت: اگر در تابستان مصرف کنترل نشود، مجبور به قطع برق هستیم لذا باید طوری مصرف کنیم تا امور روزانه و بخش کشاورزی دچار مشکل نشود.

نشست شورای اداری ریگان با حضور نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج و جمعی از مسئولان استانی و محلی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست جمعی از کارآفرینان  و شهروندان ریگانی مشکلات و درخواست های خود را صمیمانه با استاندار کرمان مطرح کردند و محمدمهدی فداکار دستوراتی به منظور رفع مشکلات این افراد صادر کرد.

استاندار کرمان به منظور بازدید، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی طرح ها از روز گذشته به شهرستان های شرقی کرمان سفر کرده است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89533
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.