برندسازی گیاهان دارویی؛ راهی برای رونق جنوب کرمان

به گفته مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری جنوب کرمان یک میلیون و 200 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این منطقه مستعد رویش گونه های دارویی است.

مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان 3 میلیون و 858 هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و 200 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه مستعد رویش گونه‌های دارویی است و در سنوات گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است.

احمدی افزود: از عمده‌ترین محصولات دارویی در منطقه می‌توان به آنغوزه، آویشن، زیره سیاه و همچنین بنه و آلوک اشاره کرد که در سطوح بالا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به بارندگی‌های به موقع در منطقه طی امسال بیان داشت: به دلیل این بارندگی‌ها شرایط مناسبتری در بحث برداشت گیاهان دارویی داشتیم و بالغ بر 70 هزار هکتار از سطح این عرصه‌ها برداشت صورت گرفته است.

دکتر احمدی اظهار داشت: متاسفانه صنایع تبدیلی و فراوری گیاهان دارویی در این منطقه ضعیف است و باید در این زمینه اقدامات موثرتری انجام گیرد که نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد، همچنین با برند سازی گیاهان دارویی منطقه می‌توان محصولات را به نام جنوب کرمان به کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39491
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.