رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد


تولید ۱۵۷ هزار تن گندم در شمال استان طی سال‌ جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از تولید ۱۵۷ هزار تن گندم در سال‌جاری در شمال استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ هزار تن آن تحویل سیلوها شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، داوود بیگلری ظهر امروز هفتم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: تامین امنیت غذایی توسط جهاد کشاورزی به تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیازمند همکاری سایر بخش‌ها هستیم.

او با اشاره مشکلات و سختی‌های بخش کشاورزی عنوان کرد: باوجود همه سختی‌ها در حوزه کشاورزی، این حوزه طبق سخن استاندار، امروزه پیشران اقتصادی استان کرمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: میزان تولید حوزه کشاورزی کل استان به حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده که چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن در جنوب و مابقی مربوط به شمال استان است.

او ادامه داد: سطح زیرکشت شمال استان کرمان ۵۰۵ هزار هکتار است که ۱۳۲ هزار هکتار از آن زراعی و مابقی باغی است.

بیگلری افزود: سالانه در شمال استان کرمان دو میلیون تن محصول تولید می‌شود که ۱.۶ میلیون تن محصولات زراعت و باغات و مابقی محصول دام و طیور است.

او با بیان این مطلب که در سه محصول از جمله گیاهان دارویی ویژه کار می‌شود و رویکرد ما کیفی است، تاکید کرد: باید به بحث تولید دام‌، طیور و آبزیان توجه جدی داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان بیان کرد: هرچند امسال بخشی از محصول پسته دچار سرمازدگی شد اما تولید بهبود یافته؛ در خرما هم وضعیت خوبی داریم.

بیگلری ظرفیت تولید استان کرمان در بخش گل محمدی را حدود ۲۰۰۰ تن دانست و در ادامه از طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت سخن به میان آورد و اظهار کرد: این سازمان در حوزه کشاورزی ۷۲ طرح با اعتبار حدود ۴۶۰ میلیارد تومان دارد که زمینه اشتغال ۱۱۳۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از تولید ۱۵۷ هزار تن گندم در سال‌جاری در شمال استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۷۰ هزار تن آن تحویل سیلوها شده است.

او از تحقق ۳۸ درصد تعهد اشتغال این سازمان در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: امسال جهادکشاورزی استان باید ۲۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند.

بیگلری عنوان کرد: در سایه همدلی مسئولان و استاندار کرمان به نقطه‌ای رسیدیم که در تولید مرغ، نیاز خود را در استان تامین می‌کنیم.

او افزود: در جوجه‌ریزی با هدف گذاری پیش می‌رویم و باید ۳۶ میلیون قطعه در سال داشته باشیم که این آمار محقق می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.