مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:


مطالبه اول مردم اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است

به گزارش کرمان نو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن گرامیداشت هفته دولت در حاشیه افتتاح بند آبخیزداری روستای دومار از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت به اهمیت بندهای آبخیز‌داری و آبخوان‌داری در کنترل سیلاب‌ها اشاره کرد و گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها بر مباحث مربوط به آبخیزداری و ابخوان‌داری داری تاکید شده است.

حمزه احمدی اضافه کرد: منطقه ما در کنار شرایط خشکسالی پدیده سیل را تجربه می‌کند که در همین راستا نقش پررنگ اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری در کنترل سیلاب و تاثیرات آن بر خشکسالی به وضوح مشحص شد.

 احمدی به اهمیت جنوب کرمان  به عنوان قطب کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایجاد پروژه‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری باعث نفوذ آب به لایه های زیرزمینی می‌شود و اجرای این پروژه‌ها در بالادست باعث تغذیه  قنوات و چاه هایی که درپایین دست قرار دارند شده است.

او اظهار داشت: این پروژه‌ها علاوه بر تغذیه سفره‌های زیرزمینی ، باعث جلوگیری از تجمع رسوبات در پشت سدها، بالاخص مانع تجمع رسوبات ناشی از سیل اخیر در سد جیرفت شده است.SAVE 20220827 232452 1

حمزه احمدی به سفر هیات دولت اشاره کرد و افزود: در میز خدمت این اداره کل در حاشیه سفر هیات دولت به جنوب کرمان  متوجه شدیم مطالبه اول مردم اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری است. 

او در ادامه گفت: اجرای این پروژه‌ها نیاز به اعتبار دارد و دغدغه اصلی نماینده هم در همین راستا است و دکتر اعظمی  از طریق وزیر پیگیری‌های مکرر در این رابطه صورت داده است، که تدوین لایحه آبخیزداری و آبخوان‌داری گام موثری در این خصوص است.

او اظهار داشت: بیش از ۶۷ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های شهرستان جیرفت از محل اعتبار ملی و ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار استانی تخصیص داده شد که باعث پیشرفت۹۰ درصدی در طرح‌های زیر مجموعه این اداره کل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: بند‌سنگی ملاتی واقع در روستای دومار در حوزه آبخیز جبالبارز شهرستان جیرفت دارای حجم عملیات ۱۹۸۲ مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است که  امروز به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95943
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.