معاون وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد؛


بذل و بخشش زمین در استان‌های بیابانی ممنوع!

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: رسماً به استان‌های بیابانی (۲۳ استان در سطح کشور) اعلام کردیم که حتی یک متر از زمین‌هایی که طرح‌های مقابله با پدیده بیابان‌زدایی روی آنها انجام شده به هیچ طریقی واگذار نشود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا،‌ عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز ۱۹ فروردین‌ماه در جلسه پیگیری وضعیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور (در کرمان) با بیان این مطلب که حدود ۲۰ میلیون دانش‌آموز و کادر آموزشی در کشور داریم، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کاشت درخت در مدارس الزامی است؛ زیرا دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند.

او با بیان این مطلب که در سنوات قبل منابع طبیعی را به‌عنوان محیط‌زیست می‌شناختند؛ اما اکنون بسیاری از مردم با این نهاد آشنا هستند، تصریح کرد: استان کرمان باید از همه ظرفیت‌های خود را برای اجرای این طرح استفاده کند.

 رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: رسماً به استان‌های بیابانی (۲۳ استان در سطح کشور) اعلام کردیم حتی یک متر از زمین‌هایی که طرح‌های مقابله با پدیده بیابان‌زدایی روی آنها انجام شده به هیچ طریقی واگذار نشود؛ بنابراین هرچند برای توسعه کشور هرگونه همکاری انجام می‌دهیم اما واگذاری و بذل و بخشش عرصه نخواهیم داشت.

 او خطاب به مدیران منابع طبیعی سراسر کشور تأکید کرد: از ظرفیت‌های مختلف موجود در منابع طبیعی برای ساخت ایران قوی استفاده کنید و ایرانی سرسبز برای نسل آینده به وجود بیاورید.

 نوبخت با بیان این مطلب که بایستی با همکاری وزارت کشور از ظرفیت ۴۰ هزار دهیار برای مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی بهره‌مند شویم، عنوان کرد: برخی معتقدند که طرح کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور منجر به شکست می‌شود؛ اما استان بیابانی و بادخیز کرمان با کاشت ۱۵۰۰ هکتار درخت در یک عرصه و کاشت ۱۸۰۰ هکتار دیگر در همان عرصه در آینده نشان داد که این کار شدنی است.

 او در پایان تصریح کرد: از ظرفیت صنایع برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی استفاده شود.

 به گزارش ایسنا، علیرضا ابوالحسنی نیز در این جلسه گفت: از اعتبارات استانی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و در سال گذشته حدود ۷.۵ میلیارد تومان در بخش جنگل هزینه شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در خصوص تولید نهال در مدارس بیان کرد: حدود ۵۰ هزار گلدان پلاستیکی برای کاشت عمدتاً نهال بادام‌کوهی و زبان‌گنجشک به دانش‌آموزان داده شده و تاکنون حدود ۴۶ هزار گلدان‌گیری انجام شده است.

 نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه گفت: همه دستگاه‌ها به‌ویژه سپاه و بسیج برای کاشت یک میلیارد درخت همکاری لازم را داشته‌اند.

 او با اشاره به مشارکت مردم در کاشت یک میلیارد درخت بیان کرد: برنامه‌ریزی برای سوق‌دادن این طرح به سمت مردمی‌کردن انجام شده است.

 سرهنگ احمد مرادی‌زاده معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات ترویج فرهنگ کاشت درخت گفت: سپاه ثارالله استان کرمان از ابتدای آغاز این طرح تاکنون حدود هشت میلیون و ۲۳۰ هزار نهال و بذر در منابع طبیعی شمال و جنوب استان کرمان کاشت کرده است.

 او ادامه داد: سپاه ثارالله با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سیل‌بندها در جنوب استان و طرح آبخیز و جالیز همکاری داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116855
1 نظر
  1. mahdi می گوید

    کار جالبی هست اما نفهمیدم چرا نباید اگر محیط مناسبی برای زندگی بواسطه این کار ایجاد شدچرا نباید مردم استفاده کنن?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.