در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مطرح شد:


آماری از تعداد سگ‌های ولگرد در شهر کرمان وجود ندارد

در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به موضوعاتی مانند جمع آوری کامل کودکان‌کار از سطح شهر، طرح تحقیقاتی جمع‌آوری‌ سگ‌های ولگرد، همچنین ایجاد مرکز جامع سلامت در ریگان پرداخته شد. 

صبح امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده  آمارهایی از سرمایه‌های اجتماعی استان،میزان رضایتمندی از دستگاه های اجرایی سال 97 و همچنین نرخ فقر اشاره شد، این طور که مشخص است استان کرمان در نرخ فقر رتبه 30 را به خود اختصاص داده که اگرچه در این جلسه شبهه هایی مبنی بر صحت آمار وجود داشت،اما به گفته استاندار مساله اصلی چگونگی برخورد با این موضوعات است، فدایی همچنین اعلام کرد وضعیت رضایتمندی از دستگاه های اجرایی افتضاح نیست و همانند نمره 17 از 20 است.

انتقاد بهزیستی از همکاری ارگان‌های مکلف در جمع آوری کودکان کار

در این جلسه مدیر کل بهزیستی استان از همکاری نکردن بعضی از ارگان‌ها در جمع آوری کودکان کار انتقاد و اعلام کرد: این کار نیاز به همکاری همه ارگان‌های مکلف دارد، ما برای جمع‌آوری کودکان مجبور شدیم از اورژانس اجتماعی کمک بگیریم، در حالی که اورژانس اگر این کار را انجام دهد دیگر نمی تواند به بچه‌ها خدمات مددکاری ارائه دهد.

خدماتی که به ریگان ارائه شد

در ادامه صادق زاده توصیح داد: در ریگان که یکی از شهرهای انتخاب شده از طرف شورای معاونین اجتماعی کشور برای خدمات‌رسانی است، اتفاقات زیادی افتاده است، از پاییز سال 97 در ریگان فعالیت های بهزیستی و فنی و حرفه ای شروع شده و اگرچه طرح تا فروردین لازم الاجرا بوده اما هنوز روند در این شهرستان ادامه دارد.

این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی، نرخ بالای آسیب‌های اجتماعی، مشکلات معیشتی، نیاز به مباحث اجتماعی و آموزشی در اولویت خدمات رسانی قرار گرفت، شناسایی آسیب های اجتماعی وارجاع آن ها به گروه های تخصصی اولین کاری بود که برای این منطقه انجام شد، در واقع 7برنامه جامع برای 8 منطقه مدنظر گرفته شد و حدود 3058 نفر آموزش و آگاه سازی شدند. کودک آزاری، همسرآزاری، اعتیاد و مسائل حقوقی… از جمله آسیب هایی بود که این منطقه با آن درگیر بوده وتا به حال به 600نفر خدمات رواشناسی ارایه شده است. علاوه بر این یک مرکز درمان اعتیاد، یک مرکز جامع خدمات سلامت ، یک مرکز مشاوره  و اورژانس اجتماعی در شهرستان ریگان برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.
به گفته ناظر استانداری در شهرستان ریگان، جمعیت این شهرستان۹۹هزا و ۴۱۰نفر بود که جامعه هدف این طرح  ۳هزار نفر بودند. آثار این طرح کاملا در شهرستان مشخص است، به طوری که آمار خودکشی دراین منطقه کاهش پیدا کرده است.
جهانگیری رییس مرکز فنی و حرفه ای استان هم در خصوص خدمات ارائه شده توسط این نهاد در ریگان گفت: توانستیم به 42 نفر در گنبگی و ریگان لوله کشی، به 40 نفر برق، به 10 نفر صنعت ساختمان، به 40 نفر آرایش پیرایش و همچنین تعدادی در طراحی دوخت آموزش دهیم، روند کار هنوز متوقف نشده و مردم در حال مهارت آموزی هستند.

هیچ آماری از سگ‌های ولگرد نداریم

در بخش سلامت این کارگروه نماینده علوم پزشکی درخصوص وضعیت سگ‌های بلاصاحب توضیح داد: می گویند حدود 117هزار سگ در شهر کرمان بلاصاحب هستند، اصلا مشخص نیست این آمار بر چه اساسی تخمین زده شده است.

در این جلسه طرح تحقیقاتی برای ساماندهی سگ های بلاصاحب در 5فاز ارایه شد که دو فاز اول 70 میلیون تومان نیاز دارد و قرار شد این طرح به شورای توسعه و راهبردی ارجاع شود تا در راستای برنامه‌های فرمانداری برای جمع آوری سگ های بلاصاحب شروع به کار کند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32365
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.