هیچ کمبود دارویی در استان وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هیچ کمبود دارویی در استان وجود ندارد، گفت: داروهای ایرانی کرونا فردا وارد کرمان می‌شوند.

اسدی‌پور درباره داروهای کرونایی گفت: در حال حاضر داروهای مدل خارجی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان وجود دارد و با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان غذا و دارو، داروهای ایرانی کرونایی نیز تا فردا وارد استان کرمان خواهد شد که این داروها فقط در اختیار بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که کمبود دارویی در استان کرمان وجود ندارد، ادامه داد: داروهای «رمدسیویر» و «فاویپیراویر» به عنوان داروهای کرونایی هستند که اخیرا مورد تایید سازمان غذا و داوری کشور قرار گرفته اما به نظر می رسد داروی «رمدسیویر» برای بیماران کرونایی موثرتر باشد ولی در مجموع هر دو دارو هم اکنون در استان کرمان وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره قیمت ماسک نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه مشکل قیمت ماسک در استان کرمان حل شد و از زمانی که کارخانه‌های بزرگ تولید ماسک توانستند ماسک در اختیار دارخانه‌ها قرار دهند، دیگر داروخانه‌ها مجبور شدند که قیمت ماسک را پایان آورده و با قیمت ارزان عرضه کنند.

اسدی پور با اشاره به اینکه مشکل تولید ماسک در استان کرمان در آینده نزدیک حل خواهد شد خاطر نشان کرد: تا حدود یک ماه آینده دو یا سه کارخانه بزرگ تولید ماسک در کرمان راه‌اندازی خواهد شد که با وارد خط شدن این کارخانه ها مشکل استان کرمان در زمینه ماسک حل خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو نیز درباره قیمت گذاری داروهای کرونا گفت: قیمت داروهای داخلی بسیار نازل‌تر از انواع وارداتی آن است. به طور مثال قیمت داروی وارداتی رمدسیویر با قیمت‌های هنگفتی بطوریکه هر یک عدد آن یک میلیون و سیصد هزار تومان یافت می‌شد، ولی قیمت ایرانی آن کمتر از یک‌چهارم قیمت وارداتی است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53206
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.