خروج ۲۱ هزار نفر از بازار کار در کرمان| رودری: اکثر افراد خارج شده از بانوان هستند

برنامه اشتغال استان برای امسال ،42 هزار و 564 شغل بوده است.در هشتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان که 26بهمن ماه تشکیل شد، اعلام شد که تاکنون ۳۲ هزار و ۹۷۵ شغل محقق شده است.

مرضیه قاضی‌زاده|

«کرمان‌نو» طی گزارشی به این موضوع پرداخت و از 9 هزار و 589 شغلی گفت که عملا محقق نشد.

نکته‌ای که این میان از آن غفلت شده بود، خروج 39هزا رو 600نفر از بازارکار در بهار امسال بود.

طبق گزارش جعفر رودی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بهار سال امسال39 هزار و 600نفر از بازار کار خارج شدند.

پایه اطلاعات رودی، مرکز آمار ایران است.

براساس اطلاعات این مرکز تعدادی از این افراد در پاییز امسال به بازار کار برگشته‌اند. آخرین آمار این نهاد رسمی که مربوط به پاییز امسال است، نشان مید‌هد که بیش از 21هزار نفر از بازار کار خارج شده‌اند.

با یک محاسبه ساده و کم کردن این عدد از رقم اشتغال صورت گرفته در استان می‌توان فهمید که خالص اشتغال 11هزار و 352 شغل است.( در این محاسبه میزان اشتغال هدف 10ماهه استان لحاظ شده،35هزار و 470)

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اکثرا افراد خارج شده از بانوان هستند. درحالی بازار کرمان به سمت خروج بانوان از بازار کار گام بر می‌دارد که سهم دانشجویان زن روز به روز در حال افزایش است.

براساس اطلاعات ارائه شده در نشست خبری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان کرمان نرخ مشارکت اقتصادی در کرمان 31.9درصد در فصل بهار و 40.8درصد در پاییز ماه بوده است.

هر دوی این آمار حاکی از این امر است که نرخ مشارکت اقتصادی در کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر است. به گونه‌ای که کرمان رتبه 23 بین 31 استان کشور در نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

درخصوص نرخ مشارکت اقتصاد زنان نیز کرمان، رتبه 25 را در بین 31 استان کشور داراست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64845
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.