استاندار در رابطه با تجمع کارگران آسمینون اظهارنظر کرد


استاندار: درخواست‌های قانونی کارگران را پیگیری کردم| در میان تجمع غیرقانونی نمی‌روم+فیلم

استاندار کرمان که در سفری ۲ روزه به جنوب استان رفته با تاکید بر پیگیری درخواست‌های قانونی کارگران معدن آسمینون گفت: در میان تجمع غیرقانونی نمی‌روم.

استاندار کرمان در جمع رسانه‌ها در جیرفت در خصوص اعتراض کارگران معدن آسمینون گفت: ۲ ماه پیش در جلسه شورای تامین کمیسیون کارگری گذاشته شد. مسئول معدن اعلام کرد همه حق و حقوق کارگران را پرداخت کرده است.

او ادامه داد: اجازه ندادم هیچ حقی از کارگران ضایع شود، الان هم اجازه نمی‌دهیم.

زینی وند افزود: معدن تعطیل شده بود که مسئول معدن را ملزم به راه اندازی کردیم، اخطار داده شد اگر معدن راه اندازی نشود بهره برداری آن به کسی دیگری داده می‌شود. البته سرمایه گذار هم حق و حقوق قانونی دارد.

استاندار عنوان کرد: در آخرین مرحله مسئول معدن اعلام کرده می‌خواهد شرکت‌های زیر مجموعه درست کند و این شرکت‌ها با کارگران قرارداد ببندند. این هم پذیرفته نشد . با مسئول معدن صحبت کردیم و او این موضوع را پذیرفته است.

او تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم حق و حقوق قانونی از کارگر ضایع شود.

استاندار کرمان در خصوص بستن راه کهنوج- بندرعباس گفت: راه‌بندان جرم غیر قابل بخششی بوده و اصلا قابل پذیرش نیست.  کارگران می‌توانند در معدن تجمع کنند و یا در سالنی حرف های خود را بزنند.

او ادامه داد: در اینگونه کارها دشمنان دخالت می‌کنند. مساله امنیتی پیش می‌آید. در تونل امکان آتش سوزی وجود دارد. همین جا اعلام می کنم در صورت وقوع هرگونه اتفاق محرکین مسئول هستند و مطابق قانون با آن ها برخورد می شود.

زینی وند افزود: به بدنه کارگران عرض می‌کنم کسانی که به راه بندان تحریک می‌کنند دوستدار آن‌ها نیستند و حق و حقوق کارگران را ضایع می‌کنند. اگر مسأله امنیتی پیش بیاید من نمی توانم پشت سر کارگر را بگیرم.

او تاکید کرد: به شدت به این راه بندان معترضم و دستور دادم با محرکین با اشد مجازات برخورد شود و شوخی هم نداریم. در مقابل هیچ اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از حق و حقوق کارگری ضایع شود به شرطی که اجازه بدهند ما تصمیم بگیریم.

استاندار گفت: تونل در اختیار استان هرمزگان است، اعلام کردیم جاده را باید سریعا باز کنند.

او در خصوص بسته بودن راه کهنوج – بندرعباس گفت: مسیر بسته نیست، تردد راه انحرافی دارد، ولی بستن تونل کار بسیار غیر قانونی و زشتی است. با محرکین این تجمع حتما برخورد می‌شود.

زینی‌وند در پاسخ به این سوال که انتظار می رفت استاندار در این سفر به منوجان برود گفت: مگر استاندار میان تجمع کارگران حضور پیدا می‌کند؟ این چه درخواستی است که رسانه ها از من دارند.

او ادامه داد: تصمیم هایی در شورای کارگری گرفته شد را ببینید، مگر استاندار در سفر رسمی در یک کار غیر قانونی می‌رود؟ این بدعت می‌شود این باج گیری است. من با این کار کاملا مخالفم و صریحا اعلام  می‌کنم.

کارگران معدن آسمینون منوجان در اعترض به نوع قرارداد پیمانکاری و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل از روز سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت در منوجان اعتراض خود را آغاز کردند. این اعتراض روز بعد از به انسداد جاده کهنوج – بندرعباس رسید و تا امروز ادامه داشت.

امنیت شغلی خواسته اصلی کارگران معدن آسمینون

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70983
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از واکنش استاندار به تجمع کارگران معدن آسمینون تا فعالسازی سامانه صدور مجوز مرغداری […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.