آغاز برداشت زردآلو در جنوب کرمان

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از آغاز برداشت زردآلو در مناطق سردسیری شهرستان های جیرفت و عنبرآباد خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان مهندس امیر امیرشکاری سرپرست مدیریت باغبانی سازمان با اشاره به آغاز برداشت زردآلو در مناطق سردسیری جنوب کرمان عنوان کرد: سطح زیر کشت زردآلو در جنوب استان کرمان حدود ۱۲۵۰ هکتار می باشد که از این سطح حدود ۵۰ هکتار نابارور و حدود ۱۲۰۰ هکتار بارور است.

وی اظهارداشت: زردآلو در جنوب استان کرمان در مناطق سردسیری شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد (بخش ساردوئیه –اسفندقه و جبالبارز) کشت میگردد که با توجه به اقلیم مناسب این مناطق از کیفیت بسیا مناسبی نیز برخوردار است.
سرپرست باغبانی سازمان گفت: برداشت زردآلو در جنوب استان کرمان از اوایل خرداد ماه با برداشت ارقام زودرس در مناطق اسفندقه و جبالبارز شروع و تا نیمه شهریور ماه در سایر مناطق بویژه بخش ساردوئیه ادامه دارد.
مهندس امیرشکاری با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی محصول زردآلو به دلیل سرمازدگی بهاره اعلام کرد: از سطح ۱۲۰۰ هکتار زردآلو بارور در منطقه پیش بینی می شود حدود ۳ هزار و ۵۲۸ تن محصول برداشت که از این مقدار حدود ۶۰ درصد در استان و ۴۰ درصد به بازارهای سایر استان ها جهت فروش عرضه می گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72041
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.