با مشارکت کرمانی‌های مطالبه‌گر؛


کارزار بررسی مجدد طرح بهسازی سینما نور به راه افتاد

تعدادی از شهروندان کرمانی با راه‌اندازی کارزاری با هشتگ #درخواست_توقف_تخریب_سردر_سینما_نور_کرمان خواستار بررسی فوری طرح بهسازی و بازسازی این سینما شدند.

آن‌ها در این درخواست خطاب به وزیر میراث و استاندار کرمان نوشته‌اند: هرچه سریع‌تر تمهیدات و دستورات لازم، برای بررسی و جلوگیری از عملیات این ساخت‌و‌ساز غیراصولی، با طرح پیشنهادی از سوی حوزه هنری کرمان را نسبت به این ساختمان با قدمت هفتاد سال، انجام داده تا بار دیگر شاهد نابودی بناهای ارزشمند شهر و کشور نباشیم‌.

۱۲ فروردین ماه بود که رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان از آغاز بازسازی و بهسازی سینما نور در کرمان خبر داد.

سینمایی که حالا حدود ۱۸ سال می‌شود که چراغ آن خاموش است و متروکه به حال خود رها شده و به همین دلیل، بنای آن آسیب جدی دیده و باید مقاوم‌سازی شود.

طی سالیان اخیر، وعده‌هایی برای مرمت و احیای آن داده می‌شد اما همه بی‌سرانجام بود تا اینکه اکنون مرمت آن، با حمایت معاون عمرانی استاندار کرمان و مشارکت حوزه هنری شروع شده است؛ بی‌آنکه نظری از میراث‌فرهنگی پرسیده باشند.

معاون میراث فرهنگی کرمان پیش‌ از این گفته‌ بود که طرح مرمت و بازسازی سینما نور برای تایید و تطبیق با ضوابط به میراث‌فرهنگی استان به این سازمان ارائه نشده است و در حال بررسی این موضوع هستند.

لینک کارزار

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84924
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.