متخلفان زنده گیری پرندگان حیات وحش در کرمان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان از دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان وحشی در بازرسی از منزل خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان از دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان وحشی در بازرسی از منزل خبر داد.
به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، نادر سیدی، گفت: در پی وصول گزارش‌های مردمی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با اخذ دستور قضایی و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان کرمان، منزل متهمین زنده گیری پرندگان وحشی را مورد تفتیش قرار دادند.

به گفته او در بازرسی از این منازل، هفت قطعه کبک زنده، لاشه دو قطعه کبک، هشت تله زنده گیری و پنج عدد قفس چوبی و مقداری ادوات صید و شکار زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.

سیدی می‌گوید: پرندگان و ادوات شکار پس از کشف به منظور سیر مراحل قانونی به اداره حفاظت محیط زیست استان منتقل شدند.

فرمانده یگان حفاظت استان ضمن تشکر از همکاری پلیس اطلاعات و امنیت، گفت: متخلفین با کار گذاشتن تله‌های زنده گیری (موسوم به دروک) در زیستگاه کبک، یک عدد کبک زنده آموزش دیده (موسوم به کبک خار) نیز درون قفس در نزدیکی تله قرار داده که با آوازخوانی باعث جلب کبک‌های وحشی به سمت تله و به دام افتادن آن‌ها می‌شوند.
دستگیری متخلف شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی در ارزوئیه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت از دستگیری متخلف شکار غیرمجاز توسط مامورین یگان حفاظت پارک ملی خبر و شهرستان بافت خبر داد.

حسن موسی پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گفت: براساس گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر حضور یک نفر شکارچی در منطقه آزاد شهرستان ارزوئیه، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بافت و پارک ملی خبر سریعا به منطقه اعزام و پس از ساعت‌ها گشت و کنترل در منطقه، متوجه صدای شلیک پنج گلوله می‌شوند.

به گفته او مامورین یگان با شنیدن صدای شلیک ها، سریعا اقدام به دوربین‌کشی در چند محور حساس کردند و متوجه حضور یک نفر متخلف می‌شوند که در نهایت پس از یک ساعت تعقیب و مراقبت موفق به دستگیری این شکارچی متخلف شدند.

موسی پور می‌گوید: از این شکارچی غیرمجاز لاشه یک راس کل وحشی شکار شده، یک قبضه اسلحه غیرمجاز۳۰۸، یک دستگاه دوربین چشمی و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و متخلف پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شهرستان شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85278
1 نظر
  1. محمد جابر می گوید

    لطفابه محیط بانان وماموران محیط زیست بگویید دراطراف روستاهای تاج آباد ونمزاد وزمان آبادهم، تله گزاشتن وزنده گیری پرندگان حفاظت شده ،بسیار زیاد است.شکار گراز وسیخور که جای خود دارد! همه شان هم مسلح بوده وتفنگ دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.