استاندار کرمان تاکید کرد: تبیین واضح طرح اصلاح اقتصادی به مردم

استاندار کرمان عنوان کرد: رویکرد امیدآفرینی، توضیح اصل طرح اصلاح اقتصادی و دفاع از جنبه‌های اقتصادی آن، روشن کردن ذهن مردم مهمترین مسئله است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار صبح امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه در شورای اطلاع رسانی استان کرمان با اشاره به افزایش جهانی قیمت کالاها گفت: روغن بیشترین میزان افزایش قیمت را در سطح دنیا داشته است و از ماه‌ها قبل برخی از کشورها به خرید فوق‌العاده بالای کالاها به ویژه مواد غذایی روی آوردند.
فداکار افزود: به عنوان نمونه قیمت جهانی روغن تا 80 درصد افزایش پیدا کرده است، عمده روغن کشور هم وارداتی است و این واقعیت‌ها را مردم باید بدانند و اهمیت مسئله را درک کنند که این ساماندهی کاری ضروری است.
استاندار کرمان در بخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی و آگاه‌سازی جامعه اظهار کرد: بعضی‌ها به جای مردم صحبت می‌کنند در حالی که موضوع مطرح شده در تخصص آنها نیست.
وی ادامه داد: گره ذهنی برای مردم به وجود آمده که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد، این طرح باید به صورت واضح و متناسب با گروه‌های هدف تبیین شود.
فداکار گفت: سال گذشته هزاران میلیارد تومان یارانه به وارد کننده کالاها داده شد که متاسفانه مردم خیلی از آن استفاده نکردند.
وی با تاکید بر اینکه فعلا ارز ترجیحی نان و دارو حذف نمی‌شود، عنوان کرد: مشکلات احتمالی در راستای اجرای طرح به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اطلاع‌رسانی شود تا برای رفع آنها اقدام شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: طراحی دشمن را در بخش‌های مختلف باید ببنیم و متناسب با آن عمل کنیم. باید پیام‌ها و تولیدات خودمان را متناسب با گروه‌های هدف تهیه و ارسال کنیم.
فداکار اظهار کرد: در اجرای طرح اصلاح ساختار اقتصادی کار سختی را در پیش داریم و به نوعی دردسر آن از درگیری نظامی بیشتر است، اما به امید خدا آن را پیش می‌بریم.
استاندار کرمان توجه به فضای مجازی را الزامی دانست و تصریح کرد: رویکرد امیدآفرینی، توضیح اصل طرح و دفاع از جنبه‌های اقتصادی آن، روشن کردن ذهن مردم مهمترین مسئله است.
رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز، امیدبخشی را راهبرد اصلی در اجرای طرح دانست و سیاست واحد رسانه‌ای را در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: شهروندان اتفاقات ناظر بر طرح را حتما از رسانه‌های رسمی پیگیری و دریافت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین از برخورد قاطع با محتکران و قاچاق کالا خبر داد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.