آخرین وضعیت جذب اسناد خزانه در استان کرمان/ ۳۴ شهرداری هیچ جذبی نداشتند

از هزار و ۵۴ میلیارد تومان سهمیه اسناد خزانه استان کرمان تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان آن جذب و ۵۵ درصد اسناد خزانه استانی جذب نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان صبح امروز به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و با حضور سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار، حسین مهرابی سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری و تعدادی از مسئولان استان کرمان در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه هزار و ۵۴ میلیارد تومان سهمیه اسناد خزانه استان کرمان است اظهار داشت: تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۵ درصد اسناد خزانه استانی جذب نشده است، ادامه داد: نسبت به جلسه قبل هم آن چنان رشدی نداشته‌ایم و فقط ۵ درصد بیشتر جذب اسناد خزانه انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به مهلت باقیمانده برای جذب اسناد خزانه گفت: تقریبا ۲۰ روز زمان داریم تا مابقی سهمیه اسناد استان جذب شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه استان کرمان ۱۰۰ درصد سهمیه اسناد خزانه خود را جذب کردند، افزود: ۳۴ شهرداری کرمان هم متاسفانه هیچ جذبی نداشته‌اند که جای تامل است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه عنوان کرد: آب منطقه‌ای برای خط انتقال آب شرب از خلیج فارس که از رفسنجان به کرمان می‌آید می‌توانند از این ظرفیت اسناد خزانه استفاده کنند و حتماً باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه جذب اسناد خزانه سخت است اما یک ظرفیت بودجه‌ای است و مدیران باید برای جذب آن تلاش کنند، افزود: یک ریال اعتبار هم برای استان کرمان اهمیت دارد و حتماً باید جذب شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که کوتاهی کنند حتماً در ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ می‌شود و به مدیران بالادستی در وزارتخانه نیز گزارش مکتوب ارسال می‌شود، گفت: عدم جذب اسناد خزانه یک ضعف جدی برای مدیر دستگاه است.
صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه تقریبا ۲۰ دستگاه استان اگر مهلت جذب اسناد تمدید نشود با مشکل روبه‌رو هستند، اظهار داشت: پایان تیرماه مهلت جذب اسناد خزانه استان است.

وی با اشاره به اینکه مقدار جذب اسناد خزانه توسط هر دستگاه مشخص است، افزود: عمده دستگاه‌هایی که موفق به جذب اسناد خزانه نشدند از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شهرداری‌ها هستند.

نه

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90181
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.