بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کرمان کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در سال ۱۴۰۰ در استان کشف و ۳ هزار و ۸۵۴ متهم دستگیر شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سردار عبدالرضا ناظری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ یک سال پیچیده با ماموریت‌های انتظامی استان بود و در این سال به جز سایر ماموریت‌ها شاهد برگزاری انتخاباتی امن و خلق یک حماسه در استان بودیم.

وی با بیان اینکه مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در کرمان با آن حجم جمعیت در کمال امنیت برگزار شد افزود: پلیس در لبیک به فرمان رهبری جامعه برای نظم بخشی به جامعه و ارتقای امنیت از هیچ کوششی فروگذار نبوده و هوشمندانه فعالیت می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره اینکه پلیس در قله هوشمندسازی قرار دارد و در این راستا به مردم خدمت‌رسانی می‌کند گفت: در راه امنیت در سال ۱۴۰۰ شهدایی از ماموران نیروی انتظامی تقدیم شده است که به آنها درود می‌فرستیم که جاودانه شدند.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس اجرای قانون در کشور است و قانون مداران را ارج می‌نهیم ادامه داد: در ایام نوروز و سال جدید قرار گرفتیم و ماموریت‌های پلیس به ویژه پلیس راهور در این ایام بیشتر می‌شود.

ناظری با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس در ایام عید اجرا می‌شود بیان کرد: استان کرمان در این ایام میزبان مسافران نوروزی و زائران مرقد مطهر حاج قاسم است و پلیس تمام تلاش خود را برای استقبال از آنها و سفری امن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرارگاه انتظامی امام علی (ع) در این زمینه تشکیل و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شده است گفت: پلیس برای چهارشنبه آخر سال توصیه‌هایی دارد تا جان هموطنان به خطر نیفتد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم با توجه به اینکه هنوز شرایط کرونا را داریم از تجمع خودداری کنند افزود: پلیس در چهارشنبه آخر سال در آماده باش ۱۰۰ درصدی است.

وی با بیان اینکه متخلفین و برهم زنندگان نظم عمومی رصد می‌شوند و پلیس مخالف نشاط مردم نیست اما با کسانی که جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع می‌کند ادامه داد: طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

ناظری با اشاره به اینکه در بیش از ۱۹۰ مقر پلیس با دستگاه قضایی و پزشکی قانونی ارتباط الکترونیکی داریم گفت: پلیس به سرعت به سمت هوشمندی می‌رود و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس تلفنی با ۱۱۰ داشتند و به آنها خدمت‌رسانی شده است افزود: ۷۰ درصد سرقت‌های استان کشف شده و سرقت‌های مسلحانه در استان کرمان ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه باعث شد که هیچ سرقت طلافروشی در استان نداشته باشیم گفت: در قتل مسلحانه و جرائم خشن در استان کرمان کاهش ۱۳ درصدی داشتیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است افزود: انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان کرمان ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده و ۴ هزار و ۹۶۲ معتاد متجاهر از سطح شهرها جمع‌آوری و تحویل مراکز درمانی شده است.

ناظری با اشاره به اینکه هلاکت اشرار مسلح در استان کرمان ۱۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است ادامه داد: ۵۲۱ نفر اراذل و اوباش استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در سال ۱۴۰۰ در استان کرمان کشف شده است گفت: در این راستا ۳ هزار و ۸۵۴ متهم دستگیر شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع جرایم سایبری در استان ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده اما ۹۶ درصد پرونده‌ها کشف شده است افزود: ۶۴ درصد قربانیان جرایم سایبری زیر ۲۵ سال سن دارند و از آنها سودجویی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86388
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.