کرمانی‌ها در جایگاه اول جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد: استان کرمان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در جایگاه اول و در طرح باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : هم اکنون از نظر تعداد باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با تعداد ۱۹۸۰ باشگاه و 30698 عضو در سطح کشور سوم هستیم، در بخش جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز در مجموع ۱۴۱۹ روستا شرکت کرده‌اند که ۱۶۱ روستا از استان کرمان بوده است که در این زمینه نیز رتبه اول در سطح کشوربه خود اختصاص دادیم .

محمدرضا علیزاده که در جلسه رونمایی از فراخوان و پوستر جشنواره استانی کتابخوانی ” گلپونه های کاغذی” سخن می گفت،افزود :همچنین در سال های گذشته در همین زمینه دو روستای دهبکری از شهرستان بم و روستای امیر آباد زرند به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه پیدا کردند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در طرح پایتخت کتاب ایران نیز اتفاقات بسیار قابل توجهی رخ داده است. در دو سال گذشته شهرهای زرند و رفسنجان تا مرحله نهایی این طرح پیش رفتند ؛ در سال گذشته نیز در یک رقابت نزدیک رفسنجان و بم تا مرحله نهایی پیش رفتند به طوری که از پنج شهر نهایی در مرحله آخر در سطح کشور دو شهر از استان کرمان بودند .

علیزاده در عین حال تصریح کرد : با همه این موفقیت‌ها ، الزاماً هدف ما رسیدن به عناوین نیست هرچند که فراهم شدن و به دست اوردن انها برای استان قابل توجه است ،اما مهم اراده ای است که در کنار هم بودن برای یک هدف مشترک با عنوان ترویج کتابخوانی شکل می گیرد ؛این هدف می‌تواند سلسله‌ای از اتفاقات موثر و کارآمد را در سطح استان برای ایجاد یک رویه ثابت و مناسب در طول سال برای توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تمام سطوح جامعه را ایجاد کند. تاکید و تمرکز ما در حضور و شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران علاوه بر عنوان آن رسیدن به چنین مرحله ای است طی سال‌های گذشته فعالیت ها و اقدامات قابل توجهی در حوزه کتاب در گستره استانی و ملی انجام شده است.

وی ادامه داد: استان کرمان بیش از دو دهه است که هیات نظارت بر چاپ کتاب دارد و رویدادهایی مثل خرید کتاب از مولفان و مترجمان و ناشران ؛ برگزاری نمایشگاه کتاب،برپایی مراسم انتخاب کتاب سال و دهها عنوان برنامه دیگر با محوریت کتاب در طول سال‌های گذشته برگزار شده است.

علیزاده افزود : هم اکنون نیز کاندیدا شدن در طرح پایتخت کتاب ایران ؛ حضور موثر در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ؛ تجلیل از مروجان حوزه ی کتاب ؛پرداخت یارانه‌های کتاب در قالب ها طرح های مختلف از جمله طرح‌های فصلی کتاب ؛از جمله رویدادهای مهمی است که در استان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ،در عین حال تصریح کرد :برای داشتن چشم اندازی روشن از آینده باید روی نسل کودک و نوجوان سرمایه گذاری کنیم ، به همین دلیل توجه و سرمایه گذاری در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقداماتی بود که در سالهای اخیر با قدرت پیگیری شد .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58475
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.