آیا مراسم اعتکاف امسال برگزار می‌شود؟

هرچند ثبت‌نام برای شرکت در مراسم اعتکاف از امروز در سایت ستاد اعتکاف شهرستان کرمان آغاز شده است اما مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت که «اعتکاف به شرطی برگزار می‌شود که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند مشکلی برای معتکفین پیش نمی‌آید در غیر این صورت اگر خیر و منفعت عمومی در برگزار نشدن اعتکاف باشد ما نیز تابع مراجع ذی‌صلاح هستیم».

به گزارش فردای کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف امسال در مساجد استان کرمان بیان کرد: «با توجه به توصیه‌های وزیر بهداشت مبنی بر این‌که در صورت فراگیر شدن ویروس کرونا بایستی تجمعات را منتفی کرد و از آن‌جا که بخشی از این تجمعات مربوط به اعتکاف است در صورت صلاح‌دید، امسال اعتکاف برگزار نمی‌شود».

وی افزود: «در صورت لغو اعتکاف در ماه رجب امسال به جای آن در دهه‌ی آخر ماه رمضان با ایجاد فضای بیشتر و تبلیغات گسترده اعتکاف برگزار می‌شود».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اضافه کرد: «امیدواریم دغدغه‌ای که مسئولان بهداشتی نسبت به تجمعات به دلیل ویروس کرونا دارند ظرف چند روز آینده برطرف شود تا بتوانیم امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم اعتکاف در مساجد را برگزار کنیم».

حقانی افزود: «ثبت‌نام برای اعتکاف آغاز شده است اما در سایت اعلام کرده‌ایم اعتکاف به شرطی برگزار می‌شود که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند مشکلی برای معتکفین پیش نمی‌آید در غیر این صورت اگر خیر و منفعت عمومی در برگزار نشدن اعتکاف باشد ما نیز تابع مراجع ذی‌صلاح هستیم از این رو اعتکاف رجبیه را لغو و آن را به ماه رمضان معکول می‌کنیم»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43252
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.