تجلیل از نویسنده کرمانی در ویژه برنامه مجازی “از تبار قلم”

سیدعلی میرافضلی نویسنده کرمانی طی آیینی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ویژه برنامه مجازی “از تبار قلم”، تجلیل شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا،  روز یکشنبه ویژه برنامه سراسری “از تبار قلم” با تجلیل از سیدعلی میرافضلی در استان کرمان و با حضور مجازی مخاطبینی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با اشاره به آیه “ن والقلم و مایسطرون” گفت: قلم برای نویسنده و نویسنده برای جامعه است، خداوند هدایت بشر را از طریق کتابی آسمانی قرار داد و همه پیامبران هم محور هدایت‌شان کتاب بوده است.

احمد وفایی افزود: نویسندگان نیز نسبت به مسائل جامعه شان بی تفاوت نبودند و برای مخاطبشان و جامعه می نویسند و این نوشتن ها موجب ایجاد گنجینه های ارزشمندی از کتب در کتابخانه های عمومی و شخصی شده است.

کتاب جایگزینی ندارد

نویسنده مطرح کرمانی با اشاره به اینکه کتاب جایگزینی ندارد، گفت: وقتی در سال ۶۷ وارد دانشگاه تهران شدم، بسیاری از مطالب همان هایی بود که من در دوران نوجوانی در کتابخانه های عمومی رفسنجان خوانده بودم.

سیدعلی میرافضلی با اشاره به تاثیر کتابخانه ها در رشد نوجوانان از اساتید و معلمان کرمانی از جمله حسن رجبی بهجت، حمید نیک نفس و مهدی محبی که موجب رشد خلاقیت و گرایش وی به شعر شدند، تقدیر کرد.

سیدعلی میرافضلی شاعر، پژوهشگر ادبیات و طنزنویس سال ۱۳۴۸ در رفسنجان به دنیا آمد و دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.

تالیف ۲۳ عنوان کتاب و نگارش و چاپ ۱۰۰ مقاله در نشریات علمی و فرهنگی، همکاری با دانشنامه های معتبر کشور در نگارش مقالات و مدخل ها، نگارش مدخل اشعار خیام برای دانشنامه ایرانی دانشگاه کلمبیا، داوری و ارزیابی مقالات نشریات علمی کشور، عضویت در هیات داوری ۱۰ جشنواره ملی، عضویت در کمیته ها و هیات های علمی از فعالیت های ادبی این پژوهشگر است.

میرافضلی همچنین برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸، شایسته تقدیر در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال  ۱۳۹۵، برگزیده جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش درباره شعر سال ۱۳۹۸، برگزیده جشنواره ملی نقد کتاب سال  ۱۳۹۰ و شاعر برگزیده جشنواره بین‌المللی شعر فجر بوده است.

آیین تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثار آنها با هدف قدردانی از اهالی قلم و کتاب، در قالب ویژه‌برنامه «از تبار قلم» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سراسر کشور برگزار شد.

در این برنامه از نویسندگان مطرح کشوری سیدعلی میرافضلی از استان کرمان،  قاسم سیاسر از استان سیستان و بلوچستان،  پروانه ماندگاری از استان هرمزگان و حسین مسرت از استان یزد تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74187
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.