سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد؛


ثبت جهانی قصه‌های کرمانی، روی میز کانون پرورش فکری کودکان

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: تأکید داریم جشنواره قصه‌گویی به‌صورت بین‌المللی برگزار شود؛ زیرا به دنبال ثبت جهانی قصه‌های کرمانی هستیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، اکبر خدادادی صبح امروز شنبه هشتم مهرماه در نشست خبری اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۶۰ نوع فعالیت دارد و بسیاری از این ظرفیت آگاه نیستند درصورتی‌که کانون، تخصصی‌ترین مرکز برای کودکان و نوجوانان است.

 کودکی بهتر، زندگی بهتر

 وی بیان کرد: شعار هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه جاری “کودکی بهتر، زندگی بهتر” است و جامعه باید به سمتی برود که زیرساخت‌ها را برای زندگی بهتر برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.

 سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: برنامه‌های روش‌مند و هدف‌مند در کانون داریم و برنامه‌ها متناسب با روان‌شناسی سنی و بیان هنرمندانه است. خدادادی ابراز داشت: برنامه “شصتم خبردار شد” را در دستور کار داریم که قرار است ۶۰ فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را طی ۶۰ روز هم‌زمان با هفته ملی کودک معرفی کند و همه برنامه‌ها با همکاری مردم، شدنی است.

 اکران انیمیشن «بچه زرنگ» در سینما شهر تماشا کرمان

 وی اظهار کرد: فیلم “بچه زرنگ” از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و رتبه اول بخش انیمیشن جشنواره فجر سال گذشته را به دست آورد و از هفته گذشته در سینمای شهر تماشا کرمان اکران شده است

 به دنبال ثبت جهانی قصه‌های کرمانی هستیم

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز دارای مرحله استانی و کشوری است و به دنبال ثبت جهانی قصه‌هایمان هستیم و کرمان ظرفیت لازم برای عنوان پایتخت قصه‌های کویر را هم دارد و شعار این جشنواره هم «با لبخند قصه بسازیم» هست.

 خدادادی ابراز داشت: بخش سردار حاج‌قاسم سلیمانی و کارآفرینی، ازجمله بخش‌های جشنواره قصه‌گویی است و مردمی‌سازی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره به شمار می‌رود و افراد مختلف می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

 وی از کارهای فرهنگی تکراری به‌عنوان یکی از آسیب‌های سال‌های اخیر نام برد و افزود: بخش زبان اشاره را در حالی در جشنواره قصه‌گویی داریم که مراکز فراگیر کانون به بچه‌های با نیازهای خاص (معلول) خدمات می‌دهند.

 خدادادی ادامه داد: عضویت رایگان در کانون پرورش کودکان و نوجوانان برگزاری کارگاه‌ها، اعزام ماشین‌های سیار کانون به مناطق محروم، شب‌شعر طنز، رونمایی از کتاب و اجرای دو تئاتر کودک از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109429
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.