استاندار کرمان در پیامی به مناسبت روز ملی سینما:


سینماگران، ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند

زینی وند گفت: مسائل در کرمان باید ریز بینانه دیده شوند و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند.

به گزارش کرمان نو علی زینی وند، استاندار کرمان در پیامی ۲۱ شهریورماه، روز ملی سینما را گرامیداشت و گفت: مسائل در استان کرمان باید ریز بینانه دیده شوند و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند. متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

در عصر حاضر، رسانه‌های جمعی، به ویژه رسانه‌های تصویری از برجسته‌ترین کانال‌های انتقال، احیا، تقویت و آفرینش ارزش‌ها شمرده می‌شوند و سینما به عنوان یک رسانه مهم، ابزاری فرهنگی برای افزایش سطح آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی شناخته می‌شود و در جهت نشر و گسترش فرهنگ، نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

سینما به عنوان یک سرمایه اجتماعی ماندگار، بهترین و اثر گذارترین ابزاری است که می‌تواند ابعاد و زوایای فرهنگ، هنر، تمدن و اقتصاد یک جامعه را نشان دهد و فرهنگ‌ها را بهم پیوند زند.

با توجه به سوابق درخشان سینماگران استان کرمان، ظرفیت‌های فراوان برای تولیدات سینمایی، تاریخ کهن این سرزمین، پیشینه مقاومت، ایثار و حماسه آفرینی، زیبایی‌های استان از شمال تا جنوب و منابع خدادادی و صنعتی استان کرمان، از هنرمندان و فعالان عرصه سینما در استان می‌خواهم به عنوان زبان گویای فرهنگ و هنر این مرز وبوم با همدلی، مشارکت، رقابت سازنده و تصویرسازی مناسب از استان کرمان و ظرفیت‌های آن در برجسته سازی و بیان ظرفیت‌های استان کرمان و بازتاب فرهنگ و آداب و رسوم مردم نجیب این خطه آن گونه که شایسته نام پرآوازه آن است همت گمارند تا شاهد اعتلای روزافزون استان کرمان و اتفاقاتی نو و تحول آفرین در سینمای کشور با مشارکت موثر هنرمندان کرمانی باشیم. مسائل در این استان باید ریزبینانه دیده شوند و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند.

سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت نیز به عنوان پرثمرترین ژانر سینمای پس از انقلاب، توانسته جریان مهمی برای نمایش حماسه سازی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کند و بدون شک هنرمندان استان کرمان به عنوان پایتخت مقاومت، وظیفه‌ای خطیرتر در جریان سازی موفق سینمای مقاومت دارند.

اینجانب با گرامیداشت یاد سینماگران فقید و صاحب اندیشه، ۲۱ شهریورماه، فرارسیدن روز ملی سینما را به تمامی برنامه ریزان و تلاشگران صدیق و فرهیخته وادی هنر هفتم، خاصه هنرمندان خلاق و متعهد در استان هنرمندپرور کرمان تبریک عرض می‌کنم و با آرزوی تندرستی و عزت برای این عزیزان، امیدوارم تمامی هنرمندان تلاشگر کرمانی عرصه سینما، همواره در جشنواره‌های ملی و بین المللی خوش بدرخشند و با کسب عناوین ارزشمند، مایه مباهات فرهنگ و هنر این دیار کهن و اسطوره ساز باشند.

علی زینی وند
استاندارکرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76597
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.