گفتگو با مدیرعامل شرکت «دیبا هنر کلوت» به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی.


هنر باید زنده بماند

عشق و هنری که از سر انگشتان جاری می‌شود، چشم‌ها و دلها را نوازش و روح را جلا می‌دهد. سرانگشتانی که جادو می‌کنند و زیبایی می‌آفرینند. چه پشت دارهای قالی، باشند، چه پای چرخ سفال و چه دل پارچه را با نخ‌های رنگی، نقش بزنند . همه و همه در مسیر تعالی روح و خرد جمعی گوشش می‌کنند  و شاید در عصر ارتباطات، دنیای کدها و برنامه‌های دیجیتالی که انسان را  تا حد زیادی از بعد معنویی و اجتماعی اش دور کرده است، نجات‌دهنده باشند. امروز 10 ژوئن مصادف با 20 خرداد ماه و روز جهانی صنایع‌دستی است. به همین مناسبت، روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، به سراغ یکی از هنرمندانی عضو خانواده ی بزرگ پارک علم و فناوری، رفته است تا لحظه‌ای از او، هنر و دغدغه هایش بشنود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری، «سحر امینی زاده» متولد سال 71 که حدود 11 سال است، فعالیت هنری داشته از سال 98 با هویت شرکت دیبا هنر کلوت در حوزه سفالگری و محصولات سرامیک دست‌ساز و به عنوان مدیر عامل، به مجموعه پارک علم فناوری پیوسته است.

«سحر امینی زاده» درباره حوزه کاری‌اش گفت که سه سال است، کارگاه شخصی داشته  و محصولات سرامیک هنری و کاربردی را تولید می‌کند.

«امینی زاده» در مورد نحوه آشنایی‌اش با پارک علم و فناوری گفت: «یکی از دوستانم عضو  پارک علم و فناوری بابل بود و بعد جذب، اتفاقات خیلی خوبی برایش افتاد، از طریق او متوجه شدم که در شهرکرمان هم، این‌چنین پارکی وجود داشته و عضو  پارک علم و فناوری کرمان شدم.»

«امینی زاده» ضمن اشاره به اینکه گاهی حمایت‌های پارک زمان بر میشود، در مورد بزرگترین دغدغه‌های تولیدکنندگان صنایع‌دستی به روابط عمومی پارک علم و فناوری گفت: «بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان صنایع‌دستی در کشور ما ، عدم ثبات اقتصادی است. ثابت نبودن قیمت مواد اولیه بسیار مشکل آفرین است و علاوه بر آن، مشکلات فروش هم بسیاری از صنایع دستی را  به تعطیلی کشانده است. به نظر من،  تامین مواد اولیه و بازار فروش، بزرگترین دغدغه هنرمندان این حوزه است.»

 

از مدیرعامل شرکت «دیبا هنر کلوت»  پرسیدیم که آیا پیشنهادی برای حل این مشکلات دارد. او  این چنین اظهار نظر کرد: «پیشنهاد من،  برای بهتر شدن بازار محصولات صنایع دستی، ایجاد شبکه‌سازی  و و کریدورهای تخصصی برای صادرات صنایع دستی  است و اینکه از طریق دستگاه‌های مجری، حمایت‌های لازم به صورت تخصصی به صنایع دستی اختصاص یابد. مانند حمایت‌هایی برای خریدهای جنبی کارگاه‌ها، تا کمکی به هنرمندان شود،علاوه بر آن در زمینه  بازاریابی محصولات هم، یاری بخش هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی باشند.»

با توجه به گفته های مدیرعامل  شرکت «دیبا هنر کلوت»، بیشترین فروش این مجموعه  خارج استان بوده و حتی مشتری خارج از مرزهای کشور هم داشته اند و البته در کنار آن، بازار متوسطی هم در سطح استان دارند.

در انتها «امینی زاده» از بزرگترین انگیزه‌اش برای ادامه دادن در این مسیر شغلی ، هنری گفت:«بزرگترین انگیزه من، علاقه و عشقی است که به هنر و صنایع دستی دارم، میخواهم ادامه دهنده‌ی راه هنرمندان دیگر باشم که با هنرشان می‌خواستند به دنیا پیامی را بفرستند و تلاش می‌کنم در حوزه آموزش هم فعال تر باشم زیرا این هنر، باید زنده بماند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105296
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.