دهکده‌ی گردشگری در شرق کرمان ایجاد می‌شود


استاندار: مشکلات معین‌ اقتصادی دهبکری رفع شود

استاندار کرمان گفت: معین اقتصادی بخش دهبکری توان مالی خود را اثبات کرده و باید هرچه سریع‌تر مشکلات آن‌ها را برای ادامه‌ی فعالیت‌شان رفع کنیم.

علی زینی‌وند در نشست مشترکی با مدیر مجتمع معدنی و فرآوری سرب و روی خان خاتون، فرماندار بم و برخی مدیران استان به بررسی مشکلات معین‌های اقتصادی منطقه‌ی دهبکری پرداختند.

در این جلسه بابک اسماعیلی مدیرعامل مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون از نیاز مجموعه به مجوز برق‌رسانی گفت و افزود: تداخل محدوده فعالیت‌مان با منطقه آبخیزداری نیز از مشکلاتی است که موجب مخالفت اداره منابع طبیعی با فعالیت‌ شرکت شده است. همچنین نیاز این شرکت به منابع جدید از جمله مباحث این نشست بود که به گفته‌ی استاندار کرمان این موضوع باید در اولین نشست شورای معادن بررسی شود.

علی‌ زینی‌وند گفت که مشکلات این شرکت به راحتی قابل حل است و اینکه تاکنون این مشکلات را داشته‌اید ایراد در پیگیری است چرا که من مدیری را در استان سراغ ندارم که کار نکند.

دهکده‌ی گردشگری دهبکری ایجاد می‌شود

در این نشست مدیرعامل مجتمع معدنی و فرآوری سرب و روی “خان خاتون” گفت: بخش دهبکری پتانسیل جذب توریسم دارد و قرار است در این منطقه‌ی، دهکده‌ی گردشگری ایجاد شود.

دکتر بابک اسماعیلی افزود: این طرح اکنون در حال مطالعه و طراحی است و به زودی اجرا می‌شود.

به گفته‌ی او، باید در مرحله دوم یک سری تغییرات فرهنگی را در منطقه ایجاد کنیم. آموزش عمومی رایگان زبان انگلیسی از جمله برنامه‌های ماست چرا که وقتی مکانی را بخواهیم منطقه توریستی بین المللی کنیم ساکنان باید توان صحبت کردن به زبان انگلیسی را داشته باشند.

مدیر مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون ادامه داد: دنبال این نیستیم توریستی که می‌خواهد پول کمی هزینه کند به اینجا آید ، قصد ما ایجاد یک مجموعه با کیفیت بالاست.

ایجاد اشتغال پایدار در منطقه‌ی دهبکری

بابک اسماعیلی گفت: ما قصد داریم که اشتغال پایدار در منطقه‌ی دهبکری ایجاد کنیم و ما شرکت صنعتی و معدنی هستیم و باید در وهله‌ی اول بنیه‌ی صنعتی خود را قوی کنیم.

بابک اسماعیلی معتقد است که معین اقتصادی و اشتغال به هم متصل‌اند و در همه‌ی دنیا زمانی که مشکل شغل حل شود ۹۰ درصد مشکلات دیگر نیز حل می‌شود.

او ادامه داد: باید بتوانیم همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها را بدون ورود پول‌های دولتی انجام دهیم که سرعت بخشی رقم بخورد.

به گفته‌ی اسماعیلی این شرکت در حوزه‌ی تولید گوشت و لبنیات در حال برنامه‌ریزی است و صادراتی کردن هر گونه محصولی که در این منطقه تولید می‌شود را باید انجام دهیم و از نظر من محصولی که توان صادراتش را نداشته باشیم، تولید نیست.

او افزود: ما وقتی اهالی منطقه را تشویق کنیم که صنایع دستی تولید کنند و تا زمانی که ما از آن ها خریداری کنیم اشتغال پایدار نیست.اما اگر کارگاه زدیم و برند ایجاد کردیم این افراد بدون حضور دائم ما صادرات داشته باشند این اشتغال پایدار است.

او اضافه کرد: محصولات چرمی و لباس کار برای نیروهای شرکت و مجموعه تولید گوشت و لبنیات در این منطقه در حال مطالعه است.

ایجاد آکادمی فوتبال در شرق کرمان

اسماعیلی در خصوص خرید امتیاز تیم بانوان فوتبال شهرستان بم نیز گفت:‌ در ابتدا ما قصد نداشتیم که تیم ورزشی داشته باشیم اما با توجه به مشکلات مالی این تیم نقل و انتقال انجام شد.

او افزود: تیم فوتبال بانوان بم اگر حمایت نمی‌شد از استان می رفت، البته این واگذاری برای مجموعه بُعد اقتصادی ندارد، اما موضوعی است که شهروندان بمی به آن علاقه دارند و برای آن‌ها ارزشمند است.

به گفته‌ی او این شرکت تیم‌های ورزشی دیگری را نیز تحت حمایت خود دارد و اکنون یک مدرسه فوتبال در حال فعالیت است.

۲۵ پروژه توسط معین اقتصادی دهبکری تعریف شده است

در ادامه فرماندار بم اظهارداشت: ۲۵ پروژه توسط این معین اقتصادی تعریف شده که امیدواریم با حمایت‌‌های صورت گرفته به زودی شاهد رشد و شکوفایی منطقه محروم دهبکری باشیم.

هادی شهسوارپور ضمن اشاره به وجود دو معین اقتصادی در سطح شهرستان گفت: مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون به مدیریت بابک اسماعیلی به عنوان معین اقتصادی بخش دهبکری معرفی شده است.

او بیان کرد:بخشی از فعالیت های این معین اقتصادی در سرمایه‌گذاری‌های جدید و فعالیت‌های اجتماعی خصوصا در بحث ورزش فوتبال بانوان و کمک‌های مومنانه‌ای که در ستاد کرونا مطرح گردید انجام شده است.

او می گوید: از کارهای مهم این معین اقتصادی سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال‌زایی بوده که در طرح‌های بسیار خوبی از جمله در بحث دهکده خرما ، معدن و خدمات اجتماعی ورود کرده است.

شهسوارپور ادامه داد: یکی از سیاست‌های پیش روی مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون اشتغالزایی بیشتر در این منطقه است ضمن اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ شغل برای این منطقه ایجاد شده است.

به گفته فرماندار بم با راه اندازی فرآوری دارزین نیز امکان افزایش یک هزار نیروی جدید خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73439
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.