در سال گذشته انجام شد


تحقق ۱۸ هزار میلیارد سرمایه گذاری پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمیه گذاری پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در استان بود که بیش از ۵۰ درصد آن معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، جعفر رودری امروز ۲۵ تیرماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: ۵۷۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در سطح استان به تصویب رسید و ۹۰ درصد مصوبات جلسات ستاد به اجرا در آمده است.

وی افزود: بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمیه گذاری پروژه ها بود که بیش از ۵۰ درصد آن معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان محقق شده و این عدد ۴۲ درصد کل سرمایه گذاری استان بوده است.

رودری بیان کرد: ۵۲ درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی سال قبل که ۲۹۸ مورد بود، ۱۰۰ درصد به بهره برداری رسیده و ۱۱۰ پروژه به سال جاری منتقل شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: امسال تاکنون ۳۸۱ پروژه به تصویب ستاد رسیده که ۲۱۳ مورد دستگاهی و ۱۶۸ مورد شهرسانی هستند و ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و هدفگذاری بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی برای آنها صورت گرفته که این مشاغل، مشاغل پایداری هستند.

وی افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در حال حاضر ۲۵ درصد و برآورد این است تا پایان سال به حدود ۸۰ درصد برسیم؛ سال قبل ابتدای سال ۲۲ درصد پیشرفت داشتیم و هدفگذاری ۶۰ درصد بود که تا پایان سال به ۵۳ درصد رسیدیم و تحقق ۸۱ درصدی را نشان می دهد.

رودری تصریح کرد: از پروژه های سال جاری ۱۱۶ مورد که ۳۰ درصد طرح ها و عمدتا زیرساختی هستند در حوزه راه و آب است که زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری را فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی قابل اتکا برای پیگیری است و می تواند برنامه اولویت بندی پیگیری پروژه ها باشد، گفت: حجم سرمایه گذاری موردنیاز برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۷ درصد در استان کرمان ۹۲ هزار میلیارد است که با هدفگذاری ما ۳۴ درصد آن محقق می شود و البته برخی دستگاها هنوز لیست نهایی را ارائه نکرده اند.

رودری خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۳۶ درصد کل اشتغال پایدار استان کرمان از محل این پروژه های اقتصاد مقاومتی را خواهم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92147
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.