در حاشیه بازدید استاندار کرمان از معدن زغال‌سنگ پابدانا چه گذشت؟

استاندار کرمان در راستای قولی که به کارگران معدن داده بود، امروز به دیدارشان رفت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا اسماعیلی” مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان امروز ۱۲ خردادماه با حضور در جمع کارگران معدن اصلی منطقه پابدانا گفت: “زینی وند” اولین استانداری است که ریسک حضور در جمع کارگران و معادن زغالسنگ را پذیرفته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته دو هفته حدود ۳۰۰۰ نفر از کارگران تجمع کردند که درخواست صنفی داشتند و قسمتی از خواسته های کارگران انجام شد و بخش دیگر خواسته های کارگران در دست اقدام است و گفتنی است که این تجمعات هیچ مشکل امنیتی در پی نداشته است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان امنیت شغلی، ایمنی کار و حفظ مشاغل را از جمله دغدغه های کارگران دانست و بیان کرد: بیش از ۷۰۰۰ نفر در معادن زغالسنگ کار می کنند.

وی کار همراه با حادثه را ماهیت کار در معادن زغالسنگ دانست و عنوان کرد: مسئولان مربوطه باید موانع راه اندازی مرکز امداد و نجات در معادن زغالسنگ برطرف کنند و اگر موانع برطرف شود ظرف یک ماه این مرکز را راه اندازی می کنیم.

“نیک طبع” مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان نیز در این جلسه گفت: ۳۰۰۶ نیروی انسانی به صورت مستقیم به غیر از نیروهای معادن خصوصی، در معادن زغالسنگ کار می کنند.

وی با بیان اینکه ۷ معدن اصلی زغالسنگ در استان کرمان داریم، اظهار کرد: همه معادن در شمال استان قرار دارند و اقتصاد این بخش از استان در حوزه معادن است.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان با اشاره به جان باختگان معادن زغالسنگ و در ادامه ذات کار در معادن زغالسنگ را خطرآفرین دانست و بیان کرد: با توجه به گسل هایی که در کرمان وجود دارد و به علت نوع بافتی لایه های زمین این منطقه، امکان مکانیزه کردن استخراج از معادن زغالسنگ استان کرمان به صورت ۱۰۰ درصد وجود ندارد.

“عفت شریعتی” نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و امکانات شهرستان های زرند و کوهبنان اظهار کرد: زغالسنگ یکی از مواد اولیه تولید فولاد و … است.

وی پابدانا را مرکز ثقل اقتصاد استان کرمان دانست و بیان کرد: جامعه کارگری در این منقطه حساس و خطیر با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران گفت: باید زمینه رشد تولید، مانع زدایی و پشتیبانی از تولید فراهم شود و ما نیز در مجلس شورای اسلامی همراه و همگام شما هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که با همت مدیران جهادی، کرمان محور اقتصاد مقاومتی در کشور شود.

حجت الاسلام “نظم الدینی” امام جمعه طغرالجرد نیز در این جلسه گفت: باتوجه به ظرفیت ها و وجود معادن خوبی که در شمال استان کرمان وجود دارد، اما در زندگی مردم رونق احساس نمی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71847
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.