دومین همایش ملی توسعه علوم و صنایع شیمیایی در جیرفت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه جیرفت از برگزاری دومین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی به میزبانی این دانشگاه خبر داد و گفت: این همایش در چهارم و پنجم آذرماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل ایرنا، مرتضی مختاری با بیان اینکه همایش ملی توسعه علوم و صنایع شیمیایی به مدت ۲ روز در جیرفت برگزار می شود، ارائه دستاوردهای پژوهشی در حوزه شیمی و صنایع شیمیایی و همچنین تبادل دیدگاه های پژوهشگران و دست اندرکاران صنایع شیمیایی بویژه مشکلات صنایع شیمیایی منطقه را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

وی به برگزاری نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی اشاره کرد و گفت: این همایش سال ۹۵ در دانشگاه جیرفت با استقبال خوب صنعتگران و دانش پژوهان این حوزه برگزار شد.

وی افزود: دومین همایش ملی توسعه علوم و صنایع شیمیایی با تلاش اعضای هیات علمی دانشکده علوم پایه و با همکاری انجمن شیمی ایران و دانشگاه های منطقه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه جیرفت به تدوین سند راهبردی این دانشگاه اشاره کرد و مهمترین اولویت دانشگاه را در سند راهبردی، رفع نیازها و مشکلات جامعه با استفاده از توان علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان دانست.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان صنایع مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: ظرفیت منطقه جنوب این استان نیاز به حمایت جدی در حوزه علوم و صنایع شیمیایی دارد.

وی ادامه داد: با برگزاری این همایش ها می توان زمینه حضور اساتید و محققان را در این بخش فراهم کرد و گام‌های توسعه‌ای برای ارتقای صنایع در منطقه برداشت.

مختاری گفت: بکارگیری ظرفیت های علمی در حوزه صنایع بویژه صنایع شیمیایی در شرایطی که کشور در بسیاری از موارد وابسته به واردات بوده، منجر به افزایش توان تولید داخلی می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی علاوه بر کمک به رشد صنایع در منطقه، هدایت دانش آموختگان دانشگاهی به سمت کارآفرینی در حوزه های مورد نیاز جامعه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: با استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت دانش آموختگان در این حوزه می توان از ظرفیت های صنایع منطقه به نحو مطلوب استفاده و با ارزش افزوده ایجاد شده از آن، زمینه توسعه و پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورد.

همچنین رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه جیرفت نیز گفت: یکی از برنامه های دانشگاه ها بسترسازی مناسب به مظنور ارتباط هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی با صنعت به مظنور رفع مشکلات صنایع است.

محبوبه زاهدی فر افزود: دومین همایش توسعه در علوم و صنایع شیمیایی در نظر دارد با فراهم آوردن بستری مناسب زمینه ساز ارائه پژوهش‌های کاربردی در این زمینه باشد.

وی تصریح کرد: در راستای رشد روز افزون صنایع شیمیایی و پژوهش های کاربردی، لزوم تبادل نظرات در جمع پژوهشگران و دست اندرکاران شیمی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ارائه پژوهش‌هایی با دیدگاه های هدفمند جهت ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه ازجمله اهداف این همایش است، گفت: علاقه مندان جهت شرکت و یا ارایه مقاله می توانند به سایت همایش به آدرس http://ncdsci.ujiroft.ac.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76934
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.