راه‌اندازی هتل در منوجان تا پایان تابستان

به گفته مدیر عامل شرکت گهر زمین معین اقتصادی منوجان، فعالیت‌های این شرکت از ماه آینده از سر گرفته می شود.

خبرنگار: نجمه سعیدی

منوجان یکی از شهرستان های محروم جنوب استان است، شهرستانی که نیازمند طرح های ویژه حمایتی است، شهرستانی که در آن طرح‌های اقتصادی کمی به واسطه شرایط منطقه انجام شده و می شود، انتخاب معین اقتصادی و واگذاری چندین طرح اقتصادی، اجتماعی به آن یکی از اقداماتی است که برای این شهرستان انجام شده است.

در زمان استانداری رزم حسینی شرکت گوهر زمین به عنوان معین اقتصادی این شهرستان انتخاب شد ، شرکت چندین طرح پر اهمیت و با اشتغال زایی زود هنگام را به عهده گرفت و حتی استاندار سابق از این شرکت به عنوان ضلع اصلی مثلث اقتصادی منطقه نیز نام برد.

شروع فعالیت این شرکت پر شور و بسیار امیدوار کننده بود، اما مدتی است که فعالیت های این شرکت به عنوان معین اقتصادی متوقف شده است و بسیاری از طرح های آن به صورت نیمه کاره رها شدن.

برای بررسی وضعیت این شرکت با دکتر حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی که منوجان نیز در بین آن ها است، تماس گرفتیم ، دکتر محمد حمزه نماینده مجلس، در مورد وضعیت فعالیت شرکت گهر زمین به عنوان معین گفت: فعالیت این معین متوقف نشده است، ولی بر اساس اطلاعاتی که من دارم یک سری اختلافات اقتصادی بین مدیران شرکت وجود داشته که بر فعالیت این شرکت در منوجان هم تاثیر گذاشته است، فعلا این شرکت تحرک خاصی در منوجان نداشته و 2 پروژه اصلی که یکی هتل و یکی کمپ ترک اعتیاد کامل نشده است و حدود6 ماه است که فعالیتش متوقف شده است.

اجباری برای کار معین‌های اقتصادی نیست

دکتر حمزه یادآور شد: این شرکت خصوصی است و مورد حمایت ارگانی بوده است و اجباری برای کار در منطقه منوجان ندارد و این یک کار داوطلبانه بوده است، همه معین های اقتصادی همین حالت هستند، به طور کلی معین های اقتصادی هیچ کدام امتیاز خاصی نمی گیرند و برای این شرکت هم هیچ کاری دولت انجام نداده است.

وی ادامه داد: حالا اگر هم در بحث معافیت‌های مالیاتی امتیازی برایشان در نظر گرفته باشند، من در جریان نیست ولی در منطقه منوجان امتیاز خاصی به آنها داده نشده است، مگر همین زمینی که قرار است هتل در آن راه اندازی شود که البته اگر هر سرمایه گذار دیگری هم بخواهد در منطقه کاری انجام دهد، این نوع حمایت ها را خواهد داشت.

دکتر حمزه اضافه کرد: این شرکت هم به دلیل اختلافات در هیات مدیره دچار مشکل شده است، قرار بوده که یک سری حسابرسی ها انجام شود و مشخص شود هر چقدر هزینه کرده اند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی تاکید کرد: من با مدیر عامل صحبت کردم، قرار است به زودی مشکلات حسابداری حل شود و دوباره فعالیت از سر گرفته می شود هم هیات مدیره و هم مدیر عامل قول داده اند، دوباره فعالیت خود را به عنوان معین منوجان شروع کنند.

دکتر حمزه در مورد طرح کمپ های ترک اعتیاد گفت: این طرح قرار بوده است که به بهزیستی واگذار شود و این در حالی است که این کمپ ها کلی هزینه بر بودند.

دکتر حمزه ضمن یادآوری این نکته که این شرکت در مدارس خیلی هزینه کرده است، گفت: در بخش آموزش خیلی به منطقه کمک کردند، در سال گذشته به برگزاری کلاس های کنکور کمک کرده و البته امسال هم کلاس ها دایر بودند که به دلیل کرونا فعلا تعطیل شدند و هم چنین در بحث بازسازی و نوسازی مدارس هم خیلی به آموزش و پرورش کمک کردند.

فعالیت شرکت گوهر زمین قطع نشده است

محمودی فرماندار منوجان در رابطه با فعالیت شرکت گوهر زمین به کرمان نو گفت: فعالیت های این شرکت در شهرستان در حال اجرا است، این شرکت بدهی بالا آورده بود و مدیریت عوض شد، بدهی را صفر کردند و مشکلاتشان رفع شد و اکنون فعال هستند.

محمودی یادآور شد: این شرکت در بحث مبارزه با کرونا در منطقه بسیار فعال بوده است و یک کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردند که که روزانه بالغ بر دو تا سه هزار ماسک تولید می کند، و گان پزشکی و ملافه برای بیمارستان ها تهیه کرده و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دادند، نزدیک 15 میلیون تومان پول کمک کردند برای خرید ژل به شبکه بهداشت درمان هزینه کردند. 500 بسته غذایی به ارزش250 هزار تومان بین مردم نیازمند شهرستان ها تقسیم کردند.

فرماندار منوجان در مورد پروژه هتل گردشگری گفت: بعد از مدیریت جدید من در این مورد صحبت نکردم ولی قبل از آن به دنبال این بودند که طرح را به جهاد نصر واگذار کنند تا آنها کارهایش را انجام دهند.

شرکت گوهر زمین همچنان معین اقتصادی منوجان است

سنجری مدیر کل اقتصادی استانداری کرمان در مورد فعالیت این شرکت، به کرمان نو گفت: استانداری پیگیری‌های تفاهم نامه را کرد و انجام شد ولی قرار بر این است که سازمان مدیریت در قالب برنامه های سه ساله و دو ساله عملکرد معین های اقتصادی را استاندار هم مهر ماه سال گذشته جلسه هم افزایی با تمام معین های استان برگزار کردند و برنامه هایشان را بررسی کردند و همه معین ها گزارش آخرین وضعیت را دادند من الجمله همین معین منوجان.

وی ادامه داد: البته استاندار به طور اختصاصی با هر یک معین ها جلسه بر قرار می کنند. و طبق آخرین گزارشی که من دارم شرکت گهر زمین به عنوان معین اقتصادی منوجان هم چنان فعال است و تفاهم نامه معین بودن این شرکت هنوز کنسل نشده و هم چنان پا برجا است.

حقانی مدیر عامل شرکت گوهر زمین در مورد وضعیت شرکت به کرمان نو گفت: از ماه آینده همه پروژه های شرکت دوباره از سرگرفته شده و مشکلات رفع شده است.

وی در مورد پروژه هتل گفت: این یکی از طرح های اصلی ما است و حتما ادامه می دهیم و کلی هزینه شده است، 95 درصد کارهای هتل انجام شده است و فقط فضا سازی آن مانده است، حتی تجهیزات داخلی مثل تخت، ظروف و وسایل آشپزی خریداری شده و داخل انبار هست، این هتل به صورت سویتی طراحی شده است و برنامه ما این است که تا پایان تابستان این هتل راه اندازی شود.

مدیر عامل شرکت گوهر زمین ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که بعد از تکمیل، این هتل را به بخش خصوصی واگذار کنیم که مدیریت هتل را به عهده بگیرد زیرا برای اینکه این هتل به موفقیت برسد نیاز دارد که یک متخصص آن را اداره کند.

حقانی در مورد کمپ ترک اعتیاد هم گفت: بر اساس نظر تهران به ما گفته شد که باید کمپ تحت نظر بهزیستی باشد و به همین دلیل ما این کمپ را به بهزیستی واگذار کرده و هم اکنون با مدیریت بهزیستی در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48137
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.