صحبت‌های نمایندگان ملت زیر ذره‌بین «کرمان نو» | دوازدهم مرداد

دلیل اقدام به جرم ۸۰ درصد مجرمان مواد مخدر فقر مطلق بوده است

محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم
محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم

به گزارش «کرمان نو» محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت و گو با خانه ملت از اظهارات رئیس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با بازنگری در روش‌های مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر استقبال کرد و آن را حرکتی مثبت دانست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات اقتصادی را یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش معضلات اجتماعی ازجمله اعتیاد دانست. وی با اشاره به اینکه دلیل اقدام به جرم ۸۰ درصد مجرمان مواد مخدر فقر مطلق بوده است این‌گونه اعلام کرد که طبق تحقیقات میدانی ۹۰ درصد زندانیان استان کرمان مجرمان مواد مخدر هستند.

پورابراهیمی با اشاره به نقش موقعیت جغرافیایی کشور در افزایش استفاده از مواد مخدر و اعتیاد گفت که برای ترانزیت مواد مخدر نیز باید فکر اساسی صورت گیرد، اما باید از اقدامات دولت در جهت مبارزه با مواد مخدر استقبال کرده و مجلس این آمادگی را دارد که تا با تعامل دولت از میزان این معضل در جامعه بکاهد.

مدارس غیردولتی حق دریافت پول بدون حساب و کتاب ندارند

محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم
محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم

محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت خروجی جلسه با وزیر علوم را همکاری دولت، مجلس و وزارتخانه در به حداقل رساندن مشکلات آموزشی و رفاهی دانشگاه‌ها به ویژه در سال تحصیلی جدید دانست.

زاهدی در زمینه شهریه غیرقانونی مدارس نیز گفت و گوی دیگری با خانه ملت از دریافت‌های غیرقانونی توسط برخی مدیران مدارس غیردولتی انتقاد کرد و ضمن تاکید بر عدم وجود نظارت در این زمینه گفت به نوعی هرج و مرج در این حوزه وجود دارد که نیازمند کنترل جدی است.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان این‌که مواردی همچون کلاس فوق‌برنامه نمی‌تواند دلیل دریافت شهریه میلیونی باشد اعلام کرد مدارس غیردولتی حق دریافت پول بدون حساب و کتاب ندارند. وی عقیده داشت این موضوع با تصویب نهایی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ساماندهی می‌شود.

رییس کمیسیون آموزش اعلام کرد که شکایات متعددی در خصوص دریافت شهریه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شد، که همه موارد با ارجاع به وزارت آموزش و پرورش به خوبی پیگیری شده‌اند.

مجلس و کمیسیون اقتصادی آن از وزیر اقتصاد و دولت سؤال خواهد کرد

احمد انارکی محمدی؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم
احمد انارکی محمدی؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم

احمد محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و انار نیز در گفت‌وگو با خانه ملت به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه کلان به برخی مدیران از سوی مؤسسات مالی و بانک‌های دولتی اشاره کرد و گفت مردم از مجلس و نمایندگان چگونگی این پرداخت‌ها را مطالبه کرده‌اند. به گفته او مجلس و کمیسیون اقتصادی آن از وزیر اقتصاد و دولت این سؤال خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عقیده داشت دولت در موضوع پرداخت‌های غیرمتعارف به خوبی ورود پیدا کرده و با مدیران متخلف برخورد کرده است.

او می‌گوید که دولت و مجلس با پرداخت‌های نامتعارف و دریافت وام‌های کلان با سود صفر درصد توسط برخی مدیران در حالی که بسیاری از جوانان برای دریافت وام‌های اندک همانند ازدواج و اشتغال با مشکل روبه‌رو هستند، مخالف است.

انارکی ضمن اشاره به عذرخواهی وزیر اقتصاد با بیان این‌که وی باید اطلاعات لازم را جمع‌آوری و شفاف‌سازی کند اعلام می‌کند که اگر شفاف‌سازی‌های لازم در خصوص وام‌های کلان صورت نگیرد، مجلس و کمیسیون اقتصادی به نمایندگی از مردم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

قاچاق سوخت نمی‌صرفد

حسین امیری خامکانی؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم
حسین امیری خامکانی؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در گفت‌وگو با ایسنا از مخالفت مجلس با حذف کارت‌های سوخت و دونرخی شدن بنزین خبر داد. وی در خصوص قاچاق سوخت نیز عقیده داشت به علت پایین آمدن قیمت بنزین در پی کاهش قیمت نفت اختلاف قیمت بنزین با کشورهای اطراف به حدی نیست که قاچاق صرفه اقتصادی داشته باشد، اما کارت‌های سوخت به جهت اطلاعاتی و آماری که به ما می‌دهد از جمله مصرف سوخت هر خودرو و برند و میزان مصرف هر شهر اعم از مرزی نباید حذف شود.

به گزارش «کرمان نو» پورابراهیمی نیز هفته گذشته از مخالفت با حذف کارت‌های سوخت گفته بود با این تفاوت که در مورد قیمت گفت نمایندگان مشکلی ندارند و دولت پیشنهاد دهد بررسی می‌شود. او همچنین در خصوص قاچاق سوخت با امیری هم‌عقیده نبود و حذف کارت‌های سوخت را عامل افزایش قاچاق می‌دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1545
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.