رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار کرمان:


قیمت آجیل شب یلدا از ۱۵۰ تا ۲۲۰ هزار تومان است

رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار کرمان گفت: قیمت آجیل درجه یک شب یلدا بسته به کیفیت و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن از ۱۵۰ تا ۲۲۰ هزار تومان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مهدی کیوانی مقدم بیان کرد: خشکسالی و بالا رفتن هزینه‌های تولید سبب افزایش قیمت آجیل و خشکبار تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در این حوزه در استان وجود ندارد اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا سال گذشته بازار راکد بود اما امسال با اینکه وزن خرید مردم کم است شرایط کمی بهتر است.

کیوانی مقدم ادامه داد: قیمت آجیل نسبت به تورم آن چنان افزایش نداشته است اما در کل می توان گفت عواملی مانند تولید و نرخ ارز، بر تعیین قیمت آجیل تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: تخمه‌ی هندوانه محبوبی تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته که دلیل اصلی آن کاهش تولید هندوانه به دلیل مصرف آب زیاد است؛ سایر محصولات تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

کیوانی مقدم اضافه کرد: قیمت تخمه هندوانه ژاپنی درجه یک نیز که سال گذشته با قیمت هر کیلو ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید امسال به ۱۶۵ هزار تومان رسیده است.

وی همچنین به افزایش ۴۰ درصدی قیمت پسته اشاره کرد و گفت: کمبود تولید پسته و افزایش صادرات سبب افزایش قیمت پسته شده است.

رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار در خصوص قیمت آجیل شب یلدا گفت: قیمت آجیل درجه یک شب یلدا بسته به کیفیت و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن از ۱۵۰ تا ۲۲۰ هزار تومان است.

کیوانی‌مقدم ادامه داد: آجیل مغز شامل مغز بادام هندی، پسته، بادام و فندق و بادام‌زمینی هم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: مردم بهتر است از اتحادیه های آجیل و خشکبار خرید کنند زیرا بازرسان اتحادیه بر این مغازه‌ها نظارت دارند و کیفیت محصولات عرضه شده را رصد می‌کنند، در نتیجه مردم می‌توانند با خیال راحت آجیل باکیفیت را از این اصناف خریداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81932
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.