مبنای بازار سرمایه باید علمی باشد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبنای بازار سرمایه باید علمی باشد گفت: اعتقاد من این است با توجه با شرایط موجود پیش بینی از بازار مثبت بوده و این نوسانات جز ذات بازار است.

یکی از موضوعات مطرح در جلسه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه بحث بورس و بازار سرمایه بود.

پورابراهیمی این زمینه گفت: در فضای اجتماعی کشور به دلیل تبلیغات دولت و از طرفی سهام عدالت بدون این که مردم را در مورد وضعیت بازار سرمایه اطلاع رسانی کنیم و این که بازار سرمایه ما بازاری ریسکی است، مردم بدون اطلاعات به بازار سرمایه ورود کردند.

وی ادامه ادامه: عدم نظارت دولت و عدم نظارت سازمان بورس بر بازار سرمایه باعث شد بعضی از سهام شرکت ها به صورت غیر منطقی افزایش تصاعدی پیدا کرد.

پورابراهیمی افزود: در ادامه میزان عرضه سهام متناسب با تقاضای سهام نبود وقتی عرضه هم متناسب با تقاضا نباشد قیمت بالا می رود که نتیجه آن در ماه های اخیر نشان داده شد.

وی ادامه داد: اما این روند تا یک جایی پیش رفت و باعث شد بعضی از مردم بیایند و با ریزش مواجه شده و متضرر شوند.

وی در زمینه اقداماتی که دولت و سازمان بورس باید انجام دهد گفت: این زمینه مجموعه راهکارهایی آماده شده که به زودی در مجلس هم مطرح می شود. راه حل این است که باید اقداماتی انجام دهیم که از ضرر و زیان مردم جلوگیری شود.

نوسانات جز ذات بازار سرمایه است

نماینده مردم کرمان و راور عنوان کرد:‌ اعتقاد من این است با توجه با شرایط موجود پیش بینی از بازار مثبت بوده و این نوسانات جز ذات بازار است.

این کارشناس اقتصادی در توصیه به مردم گفت: مردم باید برای سرمایه گذاری به سراغ شرکت هایی بروند که ارزش بازار بیشتری دارند. شرکت هایی که قیمت به درآمد آنها کم ترین باشد و شرکت هایی که نگاه شما به آن ها بلند مدت است.

وی در خصوص بحث فروش سهام دولت نیز توضیح داد: دولت دولت بخشی از سهام خود را فروخته است اما از نظر بنده به عنوان یک کارشناس اقتصادی این کار برای جبران خسارت نبوده است چون ۷۰ تا ۷۵ درصد شرکت های بورسی ایران مستقیم یا غیر مستقیم برای دولت است.

پورابراهیمی در ادامه مشکلات بازار سرمایه گفت: ناظر بازار نماد هایی را متوقف می کند که رویکرد سلیقه ای است و در موضوعات بازگشایی نماد ها هم غیر کارشناسی است. مبنای بازار سرمایه باید علمی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56660
1 نظر
  1. […] افزایش سرمایه سه هزار و ۷۳۹ درصدی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان مورد تصویب سهامداران قرار گرفت که این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، در تاریخ بورس کشور بی سابقه بوده است. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.