حسن‌پور در اولین جلسه بعد از انتخابات از در انتقاد وارد شد؛


مردم کرمان بهبودی فضای کسب و کار را حس نکردند

وضعیت پنجره‌ واحد، میزان پرداختی تسهیلات تبصره ۱۸ و وضعیت شرکت نمایشگاه‌ها در چهل‌وششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مورد انتقاد حسن‌پور بودند.

حسن‌پور در اولین جلسه رسمی بعد از انتخابات از عملکرد استان در پنجره واحد و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ انتقاد کرد و وضعیت شرکت نمایشگاه را هم زیبنده مردم استان ندانست. در جلسه‌ی امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، حسن‌پور و پورابراهیمی، دو نماینده مردم استان در مجلس حضور داشتند.
به گزارش کرمان‌نو، شهباز حسن‌پور در چهل‌وششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، وضعیت شرکت نمایشگاه را زیبنده مردم استان کرمان ندانست و گفت: این موضوع باید تعیین تکلیف شود و مثل همه جای کشور و دنیا زمینی واگذار و کار اساسی در این حیطه انجام شود.
او در این جلسه همچنین با تشکر از اقدامات انجام شده، خطاب به مدیر کل اقتصاد و دارایی استان اعلام کرد که این پنجره صرفا مختص واحد‌های صنفی شده است.
ظاهرا اشاره مستقیم او به صف‌های طولانی پمپ بنزین و مدت انتظار گاها ۲۴ ساعت برای بنزین زدن و در کنار آن روند طولانی اخذ مجوز برای ایجاد یک جایگاه سوخت است.
نماینده منتخب مردم کرمان و راور در مجلس آینده، همچنین ارتقا رتبه استان در شاخص فضای کسب و کار از ۳۱ به چهار را ناملموس اعلام کرد و گفت: هنوز مردم کرمان بهبودی فضای کسب و کار را احساس نکردند.
انتقادی بعدی حسن‌پور در این جلسه متوجه روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بود. به گفته او میزان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در کرمان چندان زیاد نبوده و عملکرد استان در این حوزه قابل قبول نیست.
او همچنین به واگذاری پهنه‌های معدنی توسط مس واکنش نشان داد و گفت: ما موافق بخش خصوصی هستیم اما اینکه پول‌های مس در بانک‌ها خوابیده باشد و پهنه معدنی به افرادی واگذار شود که تخصص کافی ندارند، درست نیست.

استاندار کرمان در پاسخ به حسن‌پور؛
مردم بهبود فضای کسب و کار را حس نمی‌کنند، چون در جریان نیستند

استاندار کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در واکنش به سخنان حسن‌پور مبنی بر حس نشدن بهبود شاخص فضای کسب و کار از ۳۱ به رتبه ۴ کشور، گفت: مردم این بهبود را حس نمی‌کنند چون در جریان نیستند.
به گفته محمد مهدی فداکار، فضای کسب و کار استان برای فعالان اقتصادی به طور محسوس ارتقا یافته است و اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان اما پیش از صحبت‌های استاندار، در حمایت از صحبت‌های حسن‌پور آمده بود.
حجت‌الاسلام حمیدی در این رابطه گفته بود: ارتقا شاخص فضای کسب و کار خیلی محسوس نیست و بایستی فضا به گونه‌ای باشد که فعالان اقتصادی و مردم از این آثار و برکات بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116102
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.