معاون امور اقتصادی استاندار کرمان اعلام کرد


کرمان رتبه اول تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در کشور

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان رتبه اول تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و رتبه سوم تولید شمش در کشور را دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، امیر حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران کشوری و استانی شرکت‌کننده در همایش روایتگران پیشرفت از مجموعه گل‌گهر اظهار داشت: کرمان بهشت معادن ایران است و دومین ذخیره سنگ‌آهن کشور با رقمی برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن در گل‌گهر است.

وی بیان داشت: پروانه بهره‌برداری معدن گل‌گهر تحت نمایندگی دولت است و حدود ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در گل‌گهر مشغل به‌کار هستند در حالی که ۲۰ سال قبل فقط یک شرکت در این منطقه بود و سنگ خام بار می‌شد و از بندرعباس صادر می‌کردند.

حسن‌زاده ادامه داد: اعتقاد دولت بر این است که کار در جمهوری اسلامی و در همه دولت‌ها انجام شده است و اتفاقات خوبی‌ها طی این سال‌ها روی داده و شاهد پیشرفت هستیم.

وی ابراز داشت: در مجموعه گل‌گهر به تولید میله‌گرد رسیده‌ایم و در سال آینده همچنین تولید ورق را خواهیم داشت که این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده رشد جمهوری اسلامی است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: قطعات در مجموعه گل‌گهر بومی‌سازی می‌شود و به دانش بومی در فولاد رسیده‌ایم و می‌توانیم این دانش را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: استان کرمان رتبه اول تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و رتبه سوم تولید شمش در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در اکتشاف معادن عقب هستیم و اکتشاف حلقه مفقوده توسعه معادن در ایران است، اظهار کرد: صنایع پایین‌دستی را با نگاه دانش‌بنیان در گل‌گهر برنامه‌ریزی می‌کنیم.

حسن‌زاده همچنین از دستور مقام معظم رهبری از سال ۹۰ در زمینه توجه به اقتصاد معدنی سخن به‌میان آورد و افزود: مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک را معدن گل‌گهر ساخته و دولت و شهرداری نمی‌توانست این چنین مجموعه‌ای بسازد و همچنین گل‌گهر فاضلاب شهر سیرجان را اجرا می‌کند و این مسؤولیت اجتماعی هدفمند در راستای توسعه اقتصاد معدنی است.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج‌فارس توسط شرکت گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: انتقال ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب طراحی شده و فاز اول به بهره‌برداری رسیده است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان یادآور شد: ۷ خط کنسنانتره، دو خط گندله و خط آهن‌اسفنجی و تولید شمش را در گل‌گهر داریم.

حسن‌زاده بیان داشت: صنعت فولاد پیشتاز است و این پیشرفت را جمهوری اسلامی داشته است، اما اقتصاد معدنی در کشور جای کار دارد. و

ی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سیرجان علاوه بر ذخایر گل‌گهر همچنین در شرق این شهرستان دو محدوده مهم مس داریم که تولیدات خوبی دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105411
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.