گردشگری دریچه‌ای دیگر برای رفسنجان

فرماندار رفسنجان با اشاره به روستاهایی از جمله باقر‌آباد نوق، خنامان و راویز که از جاذبه‌های طبیعی و بکر برخوردار هستند گفت: می‌توان از ظرفیت آنها در گردشگری بوم گردی و جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری استفاده کرد.

وی بیان کرد با توجه به جاذبه‌های منطقه مانند دریاچه شور، تپه‌های ماسه بادی، روستای خوش آب و هوای باقرآباد و خانه‌های خشتی گلی در روستاهای جوادیه فلاح، برای توسعه گردشگری نیازمند بازسازی زیرساخت‌ها هستیم.

وی از متکی بودن اقتصاد رفسنجان به صنعت پسته گفت و افزود: این در حالی است که با گذشت چندین سال کیفیت آب کشاورزی منطقه پایین آمده و شور شده و وزارت نیرو دشت رفسنجان را به عنوان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور معرفی کرده است، همچنین اتکای ما به پسته موجب شده به منابع طبیعی و آثار تاریخی توجهی نکنیم.

فرماندار رفسنجان گفت ما باید با برنامه‌ریزی مناسب از شرایط تک محصولی خارج شده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید در رفسنجان کمک کنیم.

ملانوری تصریح کرد در کنار ظرفیت‌های معادن، کشاورزی، راه‌آهن، فرودگاه، جاده های ترانزیتی و غیره می‌توانیم از صنعت بزرگی به نام گردشگری بهره ببریم و به کاهش آلایندگی، کاهش خسارت‌ها و ارتقا سطح سلامت مردم کمک کنیم.

وی به بزرگترین خانه خشتی جهان، دره راگه و غار میرزا، دریاچه‌شور، تپه‌های ماسه بادی، بادگیر معین، یخدان‌ها، باغ میزانی، حصار و قلعه‌ده خواجه و… به عنوان جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد و بیان داشت بسیاری از کشورها عمده درآمدشان از صنعت گردشگری تامین می‌شود.

 به گفته وی اگر ایده‌های نو و جدید را اجرا کنیم می‌توانیم بدون اتکا به منابع دولتی به توسعه شهرستان کمک کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.