عارف: دانشجویان در انتخابات نقش کلیدی دارند

رئیس فراکسیون امید مجلس راجع به ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق گفت که خدمات، انگیزه ها، اعتقاد ایشان به انقلاب برای همه روشن است. اینکه چه نهاد قضایی حکم ممنوع التصویری ایشان را داده است هنوز مشخص نشده اما پیگیری‌هایی انجام شده که قرار نیست رسانه ای شود. اتفاقی درون خانواده انقلاب پیش آمده که با توکل به خدا به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به برجام روابط خارجی را نقطه مثبت دولت دانسته و می گوید برجام یک دستاورد بزرگ است. باید فضای قبل و بعد از برجام را با هم مقایسه کرد. اینکه برجام بعدا به کدام نقطه می رسد را باید با انسجام دنبال کنیم. بنای بدعهدی نداریم.

دکترعارف گفت که حدود ۸۰ درصد برنامه های من و آقای روحانی شبیه یکدیگر بود. در مورد عملکرد اقتصادی دولت  طبیعیست که همه نقدهایی داشته باشند. شاید مردم هم ثابت نگه داشتن نرخ تورم را حس نکنند. اما باید شرایط را سنجید و روند عملکرد دولت را دید. اینکه شرایط اولیه چه بود؟ الان چگونه است؟ بنظرم روند مثبت بوده.

نماینده اصلاح طلب مجلس گفته عده ای می گویند چرا عارف سکوت کرده است؟ ابتدا باید بگویم که نمایندگان حقوق مساوی دارند. قرار نیست در اصلاحات، جریان به یک نفر ختم شود. اگر فقط صدای عارف شنیده شود آن وقت نمی گویند فلانی چه قدر انحصار طلب است؟ وقتی که دیگر نمایندگان می توانند بهتر از من برخی مسایل را بازگو کنند،

وی افزود که بسیاری از نمایندگان لیست امید برای اولین بار است که به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند. آن ها باید حرف شان را بزنند و در تذکرها و دیگر وظایف نمایندگی خودشان را نشان بدهند.

او با اشاره به انتخابات سال آینده اعلام کرد که در ماه های آینده انتخابات مهمی در پیش رو داریم، در همه انتخابات های پس از انقلاب دانشجویان نقش کلیدی داشته اند. دانشجویان باید تلاش کنند که مردم در صحنه همواره حضور داشته باشند. چون سرمایه معنوی ما، مردم هستند.

عارف با اشاره به تاریخچه جنبش دانشجویی روز دانشجو را نقطه عطف جدی در مبارزات دانشجویی دانست و می گوید مقطع اول جنبش دانشجویی از ماه های آغازین سال ۱۳۲۲ با تشکیل انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه تهران آغاز و تا آستانه پیروزی انقلاب ادامه داشت.

او نقطه عطف دوم جنبش دانشجویی را ۱۵ خرداد سال ۴۲دانست و افزود که در این دوره جنبش دانشجویی با نهضت امام راحل همراه گردید و در این دوران بود که امام پیام های مختلفی به دانشجویان خارج از کشور دادند که اگر به این پیام ها توجه نمایید وحدت بین دانشجو و حوزه مشهود می باشد.

رییس فراکسیون امید با بیان این نکته که جریانات دانشجویی پس از ۱۴ خرداد ۴۲اسلامی تر شد، گفت که نقطه عطف سوم جنبش دانشجویی ۲۲بهمن ۱۳۵۷ است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷مرحله دوم جنبش دانشجویی آغاز و تا زمان حال که تقریبا ۴دهه از این دوران می گذرد، ادامه دارد.

وی جنبش دانشجویی را شامل دو مرحله پیش از انقلاب و پس از انقلاب بر شمرد و  اظهار داشت که رویکرد جنبش دانشجویی در مرحله اول(پیش از انقلاب) که سه دهه از تاریخ این جنبش را شامل می شود، براندازی رژیم شاهنشاهی بود. اما این جنبش در مرحله دوم (پس از انقلاب) همراهی با انقلاب، تثبیت انقلاب و تلاش برای حاکمیت ارزش های انقلاب رویکرد آن بوده است.

وی مسئولیت پذیری را از ویژگی های اصلی دانشجو دانست و  با یادآوری نقش جنبش های دانشجویی در روند انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب فرهنگی، دفاع مقدس، نقطه عطف بعدی را جهاد علمی عنوان کرد و افزود که دستاوردی علمی را نمی توان پیدا کرد که جوان دانشمند ما و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و البته استادان باتجربه در آن نقش اصلی را نداشته باشند.

وی با بیان این مطلب که در آستانه مرحله سوم جنبش دانشجویی می باشیم، عنوان کرد:«باید مد نظر داشت که در مرحله سوم چه وظیفه ای بر عهده دانشجو می باشد و اگر عمر ۷۰ساله جنبش دانشجویی را مورد بررسی قرار دهیم کارنامه آن درخشان می باشد.اما دانشجویان باید عملکرد جنبش دانشجویی را از اول انقلاب تا کنون مورد ارزیابی و تحلیل قرار داده تا با تحلیل دقیق کارشناسی بتوانند مدیریت علمی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد که فعالیت های دانشجویی بنده به قبل از انقلاب باز می گردد. افتخار من خدمتگزاری شماست. من یک معلم هستم و به معلمی خود افتخار می کنم. من نه خود را سیاستمدار می دانم و نه مدیر ارشد. نقد برای دانشجو یک ضرورت است.

رییس فراکسیون امید در ادامه گفته پرهیز از حرکات احساسی و شتاب زده، در استمرار جنبش دانشجویی تاثیرگذار است.  تاثیر گذاری جنبش دانشجویی نیز در گرو ماندگاری جنبش است.

عارف دهه ۹۰ را دهه «امید و آرامش» دانست و گفت پیروزی تفکر تدبیر و امید اتفاق ارزشمندی بود. ما باید با هدف حاکمیت گفتمان اصلاحات در انتخابات شرکت کنیم نه پیروزی یک اصلاح طلب! قرار نیست همه برای پیرزوی یک نفر بسیج شوند. مهم ترین دستاورد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴انسجام، وحدت مدیریت و فرماندهی بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8070
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.