نصب پنل‌های خورشیدی در روستاها از مهاجرت مددجویان جلوگیری کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان در دیدار با رییس کمیته‌ی امداد استان کرمان با اشاره به اجرای موفق طرح کرامت خورشید، بر تسریع در اجرا و نصب پنل های خورشیدی مددجویان تاکید کرد.

محمد سلیمانی گفت: نصب پنل‌های خورشیدی در خانه‌های مددجویان کمیته امداد استان کرمان علاوه بر کمک به استقلال مالی خانوار‌ها به تولید انرژی برق کشور نیز کمک می‌کند.

او ادامه داد: خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در برخی روستا‌ها فعالیت کشاورزی یا دامپروری را دشوار ساخته است و این موضوع موجب مهاجرت مددجویان از روستا به شهر شده که با نصب پنل‌های خورشیدی مقیاس کوچک و ایجاد یک درآمد پایدار و تضمین شده برای روستائیان میتوان از ادامه مهاجرت این افراد و پیامد‌های ناشی از آن جلوگیری کرد.

سلیمانی اضافه کرد: خرید تضمینی برق پنل‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو، می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوارها منجر شود.

او با بیان اینکه کلیه صورتحسابهای برق تولیدی مددجویان توسط وزارت نیرو تاکنون پرداخت شده است خاطرنشان کرد:، چون همیشه برق به صورت مستمر توسط مردم مصرف می‌شود، با توجه به دریافت عوارض از این برق مصرفی برای پرداخت هزینه برق تجدیدپذیر توسط دولت، مشکلی در پرداخت پول خرید برق خورشیدی به سرمایه گذاران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان همچنین با اشاره به پیک تابستان بر مدیریت مصرف بار توسط سازمان ها و ادارات تاکید و از مدیران کمیته امداد خواست تا نسبت به تست و استفاده از دیزل ژنراتور (مولدهای اضطراری) در ساعات پیک ظهر اقدام نمایندتا فشار و خسارت جدی به شبکه توزیع برق وارد نگردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73875
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.