ایجاد مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی اقدام شاخص دانشگاه جیرفت است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به فعالیت‌های زیرساختی این معاونت اشاره کرد و گفت: ایجاد مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جامع تحقیقات از اقدام شاخص دانشگاه جیرفت است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فاطمه سیدی افزود: قبل از راه اندازی مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی در دانشگاه جیرفت، اعضای هیات علمی مجبور بودند طرح های تحقیقاتی خود را با طرح های اعضای هیات علمی سایر دانشگاه های مادر انجام دهند و یا برای اجرای طرح های تحقیقاتی مجبور به انجام تحقیقات در مرکز استان یا استان های مجاور بودند.

وی ادامه داد: با ایجاد مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی در دانشگاه جیرفت طرح های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و پژوهشگران علاقمند جنوب کرمان در این مرکز مورد آزمایش قرار گرفغته و به نتیجه می رسد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به معضل عقرب گزیدگی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی در اختیار اعضای هیات علمی بخش حشره شناسی است تا طرح های تحقیقاتی در این بخش انجام شود.

دکتر سیدی به افتتاح نخستین آزمایشگاه جامع تحقیقات جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بخش ها و واحدهای زیرمجموعه این آزمایشگاه شامل آزمایشگاه و اتاق کشت سلولی (Cell Culture)، آزمایشگاه ملکولی PCR و Real Time PCR، بخش وسترن بلات و الکتروفورز، آزمایشگاه تشخیص طبی (شامل بخش های بیوشیمی، سرولوژی، خون شناسی، هورمون، میکروب شناسی) است.

وی ضمن تبریک هفته پژوهش، از چاپ ۱۱۲ مقاله بین المللی توسط اعضا هیات علمی این دانشگاه طی سال جاری خبر داد و افزود: هر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از هفته پژوهش سال گذشته در آذرماه تاکنون به طور میانگین ۲ مقاله در ژورنال های بین المللی معتبر به چاپ رسانده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از رشد ۹ پله ای شاخص علمی (HINDX) این دانشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته شاخص HINDX دانشگاه عدد ۲۰ بود که امسال این عدد به ۲۹ رسیده که بیانگر رشد فعالیت های علمی این دانشگاه است.

وی به عملکرد واحد کتابخانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و از ارایه تمامی خدمات کتابخانه از طریق وب به دانشجویان و اعضای هیات علمی خبر داد.

سیدی یکی از عملکردهای شاخص واحد فناوری معاونت تحقیقات را برگزاری رویداد هفت گنج برشمرد و این رویداد را فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای منطقه اعلام کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، همچنین مهمترین چالش های این معاونت را کمبود اعضای هیات علمی پژوهشی و نبود رشته های کارشناسی ارشد عنوان کرد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.