تشدید نظارت‌های دامپزشکی شهربابک در ایام نوروز و ماه رمضان

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم، نظارت بهداشتی دامپزشکی شهربابک در ایام نوروز و ماه رمضان تشدید می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید اسدی گفت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان و مسافران  از ۱۴ اسفند، طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی آغاز شده است و تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

او بر ضرورت آمادگی کامل و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی حوزه سلامت و امنیت غذایی با هدف اثربخشی بیشتر اقدامات نظارتی به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب در کلیه مراحل تولید، توزیع و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و انجام عملیات بازرسی در قالب گشت‌های تیمی مشترک با دستگاه‌های اجرایی نظیر دستگاه قضایی، مرکز بهداشت، اداره صمت تاکید کرد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک هدف از تشدید نظارت بهداشتی، رعایت کامل دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و نیز اجرای دقیق برنامه‌های نظارتی و عملیاتی با بهره‌گیری از تمامی امکانات و تجهیزات است.

او گفت: در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی عید نوروز، تیم های سیار دامپزشکی در سطح شهرستان در دو نوبت صبح و بعدازظهر بر واحد‌های توزیع و عرضه مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، کبابی‌ها، قصابی‌ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده‌های دامی نظارت دقیق می‌کنند.

اسدی از شهروندان و مسافران خواست مواد خام تهیه شده را از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین آرم دامپزشکی دقت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86106
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.