مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌های کرمان از میانگین کشوری پایین‌تر است

 مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کرمان مرکز ارجاع بیماران جنوب شرق کشور است، گفت: نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌های کرمان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش کرمان‌و به نقل از تسنیم،‌ پروین منگلیان مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به همه فعالان این حوزه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت این حرفه فرمودند که «پرستاری جزو ارزشمندترین حرفه‌ها است».

او با اشاره به اهمیت شغل پرستاری، زیبایی‌ها و سختی‌های این حرفه ارزشمند معنوی، بیان کرد: پرستاری ترکیبی از مهارت، تخصص، دانش و معرفت از سویی و عطوفت و مهربانی از سوی دیگر است.

 مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه پرستاران ما چون مستقیم با بیمارانی سروکار دارند که درد و رنج زیادی را تحمل می‌کنند، گفت: پرستاران باید بتواند هم با عشق و عاطفه بیماران را آرام کرده و تنش را کم کنند و باید بتوانند با دانش و مهارتی که دارند از آلام آنها بکاهند.

 او با اشاره به اینکه وقتی چنین نگاه حرفه‌ای به حرفه پرستاری می‌شود، هم باعث احساس ارزشمندی و هم عزت و هویت در پرستاران می‌شود، بیان کرد: اگر بهترین پزشکان و جراحان را داشته باشیم؛ اما از بیمار به‌خوبی پرستاری نشود، فرایند درمان می‌تواند با شکست مواجه شود و این مهم وزن و ارزش پرستاری را بسیار بالا می‌برد.

 منگلیان با بیان اینکه پرستاری زیبایی‌های خاص خودش را هم دارد و زمانی که یک بیمار با یافتن سلامت خود از بیمارستان ترخیص می‌شود حس خیلی خوبی به پرستاران می‌دهد، ادامه داد: البته پرستاری شرایط سخت خود را هم دارد و پرستاران ما با فشارهای روحی، روانی و جسمی فراوانی روبه‌رو هستند که این مسئله نیازمند تحمل بالای پرستاران است و آنها را در درازمدت دچار فرسودگی شغلی می‌کند.

او با اشاره به اینکه شاخص نسبت پرستار به تخت مسئله بسیار مهمی است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد، گفت: این نسبت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت از میانگین کشوری پایین‌تر است و این موضوع باعث می‌شود که پرستاران ما مجبور شوند از تعداد بیمار بیشتری مراقبت کنند، ساعت استراحت پرستاران کاهش داشته باشد و اضافه‌کار اجباری داشته باشند؛ این موضوع بر فرسودگی شغلی پرستاران می‌افزاید.

 مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیشترین تمرکز ما بر این است که بتوانیم نسبت پرستار به تخت بیمارستانی از میانگین کشوری بالاتر ببریم، افزود: این آمار در شهرستان‌های ما افزایش داشته و از میانگین کشوری بالاتر است، اما در مرکز استان باتوجه‌به اینکه مرکز ارجاع بیماران از جنوب شرق کشور است و از شهرها و استان‌های هم‌جوار هم بیمار داریم باعث شلوغی بیمارستان‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه بازرسان وزارتخانه دو سه هفته پیش از تمام بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازدید داشتند و تأیید کردند که در برخی از بیمارستان‌های ما کمبود پرستار وجود دارد، گفت: قول مساعد داده شده که در فاز دوم استخدام پرستاران، دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌صورت ویژه دیده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111204
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.