مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان


۴۵ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان کرمان نشان‌دار شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه ۴۵ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده است، گفت: این بیماران از خدمات درمانی رایگان استفاده می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، با گرامیداشت هفته جمعیت در کشور اظهار داشت: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده دارد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان کرمان ماهیانه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تعهد مالی در قبال بیمه‌شدگان دارد، گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ موسسه درمانی در سطح استان، با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه اطمینان از پوشش بیمه‌ای جمعیت استان کرمان از طریق صندوق‌های مختلف بیمه‌ای را پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: بیمه رایگان درمان روستاییان در سال ۱۴۰۲ برقرار است و تمام روستاییان زیرپوشش بیمه درمانی رایگان سلامت هستند.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری در دفاتر بیمه سلامت نیست، ادامه داد: طرح ویزیت نشان در استان در حال اجرا است و بیماران دارای بیماری‌های صعب‌العلاج نشان‌دار شده و از خدمات درمانی رایگان در بسیاری موارد استفاده می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه بیماران دارای دیابت، فشار خون، سرطان، ام‌اس و دیالیز بیشترین بیمارانی بودند که از این خدمات نشان استفاده کردند، گفت: تاکنون در استان کرمان 45 هزار نفر از بیماران نشان‌دار شدند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسناد هزینه‌ای سال ۱۴۰۱ بیماران صعب‌العلاج پرداخت می‌شود اما بیماران فقط تا ۱۵ خرداد ماه مهلت دارند به دفاتر بیمه سلامت در سراسر استان مراجعه و این اسناد را ارائه کنند، افزود: سازمان بیمه سلامت همچنان از طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع حمایت و پشتیبانی می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ پزشک خانواده در روستاها و شهرهای استان کرمان با ما همکاری دارند، ادامه داد: تقریباً ۲۵۰ پزشک در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت برای افزایش و جوانی جمعیت برنامه‌های متعددی دارد، گفت: بیمه رایگان زنان باردار و بیمه رایگان فرزندان به دنیا آمده تا ۵ سال و همچنین حمایت ۹۰ درصدی بیمه سلامت از زوجین نابارور برای باروری از جمله این اقدامات است.

جعفری با اشاره به اینکه زوجین نابارور در استان شناسایی و پیامک حمایتی به آنها ارسال شده است، افزود: تخمین زده می‌شود که بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در سطح استان کرمان وجود دارد و با بررسی انجام شده تقریباً ۴۰ درصد زوجین نابارور قابل درمان بوده و حتی بعضی از آنها دارای فرزند و حتی دوقلو شدند.

وی با بیان اینکه روند پیری در کشور هشداردهنده است و ما باید این پدیده جنجال‌برانگیز در کشور را هر چه سریع‌تر کنترل کنیم، ادامه داد: نیاز است تمام مسئولان برای گذر از پیری جمعیت پای کار باشند و جوانی جمعیت و فرزندآوری را اولویت بدانند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه واقعیت این است که دولتمردان در مواجه با فرزندآوری یا در حد توانشان برخورد کردند و یا فانتزی عمل می‌کنند، گفت: فرزندآوری و جوانی جمعیت دغدغه مقام معظم رهبری و نظام است ‌و در این زمینه باید با دغدغه‌مندی کار کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104223
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.