اعتیاد بالای مردان استان کار دستشان داد


بیشترین سرطان در بین مردان، سرطان مثانه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به ارتباط جدی سرطان مثانه به اعتیاد، گفت: متاسفانه کرمان به دلیل درگیری بیشتر در زمینه اعتیاد میزان سرطان مثانه در بین مردان بیشتر است و بیشترین فراوانی سرطان در بین مردان مربوط به سرطان مثانه است.

به گزارش کرمان‌نو، گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بخشی از بالا بودن علت سرطان در استان بدین دلیل است که سرطان فرد در سال‌های گذشته تشخیص داده نشده است.
محسن بارونی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه ترتیب بیشترین نوع سرطان بین مردان را اول مثانه و بعد ریه و پوست اعلام کرد.
بارونی بیشترین فراوانی سرطان در بین زنان را هم سرطان پستان و بعد هم سرطان پوست و بعد تیروئید اعلام کرد.
طبق آمار حدود ۱۰ میلیون مرگ در سال ۲۰۲۰ یا تقریباً یک مورد از هر ۶ مرگ را شامل می‌شود. حدود یک سوم مرگ و میر‌های ناشی از سرطان به دلیل مصرف دخانیات، شاخص توده بدنی بالا، مصرف الکل، مصرف کم میوه و سبزی‌ها و نداشتن فعالیت بدنی است.
در ایران سالانه بیش از ۱۳۵ هزار نفر مبتلا به سرطان می‌شوند و این عدد تا سال ۲۰۴۰ میلادی (۱۴۱۹ شمسی) با افزایش دست کم بیش از ۱۱.۵ برابری به بیش از ۱۶۰ هزار نفر خواهد رسید.
این افزایش در همه کشور‌های در حال توسعه بیش از کشور‌های توسعه یافته بوده و مهمترین دلیل آن افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمندی است که در کشور‌های در حال توسعه بارزتر است.

نیمی از مردم کرمان اضافه وزن دارند

بنا به گفته کاوه رفیع‌پور، مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴۷ درصد مردم کرمان یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند، این آمار در کشور ۶۳ درصد است.

رفیع پور همچنین اعلام کرد که ۴۳.۵ درصد از مردم استان فعالیت بدنی ناکافی دارند و این درصد در کشور حدود ۵۱ درصد است.

او همچنین در خصوص میزان مصرف تنباکو در کرمان و کشور گفت: ۲۶.۳ درصد از مردم استان تنباکو مصرف می‌کنند در حالی که این آمار در کشور ۱۹.۴ درصد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103828
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.