سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


۵۴ درصد مبتلایان ایدز زن هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «گذشته ۹۰ درصد بیماران مبتلا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه آقایان معتاد (تزریقی) و بالای ۳۰ سال سن داشتند؛ اما اکنون حدود ۵۴ درصد موارد جدید مبتلایان مربوط به خانم‌هاست».

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود ۵۰ درصد مبتلایان به ایدز خودشان و سیستم درمان از ابتلای آنها به این بیماری آگاه نیستند.

 سعید صحبتی صبح امروز ۱۱ آذرماه در نشست خبری به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی HIV / ایدز اظهار کرد: از شناسایی مورد اول مبتلا به اچ‌آی‌وی بیش از ۴۰ سال می‌گذرد و اقدامات زیادی برای درمان آن انجام شد و اکنون باتوجه‌به داروها و درمان‌های کشف شده، به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در مورد پایان این بیماری صحبت می‌کنیم. اینکه فرد مبتلا به HIV مثبت قابلیت انتقال بیماری را نداشته باشد.

 او با بیان این مطلب که مردم هنوز آگاهی لازم درباره ایدز ندارند، تصریح کرد: هنوز مردم دانسته‌های کافی برای پیشگیری و راه‌های ابتلا و درمان این بیماری ندارند.

 مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز تأسف از اینکه بیماران مبتلا به HIV هنوز اَنگ بدنامی ایدز را به دوش می‌کشند، اظهار کرد: برآورد ما این است که حدود ۴۵ تا ۴۶ هزار نفر در کشور مبتلا به HIV داریم؛ اما تقریباً ۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر آنها شناسایی شده‌اند و حدود ۵۰ درصد هنوز خودشان و سیستم درمان از ابتلای آنها آگاه نیستند.

او بر لزوم توجه مسئولان و سیاست‌گذاران به موضوع ایدز تأکید کرد و افزود: هنوز معضل‌های فراوانی در خصوص HIV داریم.

 صحبتی ایدز را یک بیماری امدظله‌العالیاری دانست و بیان کرد: رسانه‌ها در رفع انگ، تبعیض و افزایش آگاهی جامعه می‌توانند کمک کنند.

او بر لزوم ورود خیران در زمینه ایدز تأکید کرد و افزود: در بیش از ۹۰ درصد بیماران HIV درمان موفق بوده و دیگر خطری برای دیگران ندارند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: درگذشته ۹۰ درصد بیماران مبتلا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه آقایان معتاد (تزریقی) و بالای ۳۰ سال سن داشتند؛ اما اکنون حدود ۵۴ درصد موارد جدید مبتلایان مربوط به خانم‌هاست.

 او با تشریح روش‌های ابتلا به HIV مثبت اظهار کرد: بیشترین روش ابتلا در موارد جدید در استان و کشور انتقال جنسی است.

 صحبتی پنج تا ۲۰ سال را دوران نهفتگی بیماری HIV دانست و تصریح کرد: مراودات معمول اجتماعی باعث انتقال ایدز نمی‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111806
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.