آغاز به‌کار ششمین دوره شورای شهر کرمان| اعضا سوگند یاد کردند

شورای ششم شهر کرمان با برگزاری مراسم تحلیف در محل فرمانداری، کار خود را از امروز ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ آغاز کرد.

در این مراسم حسین چناریان، سیدمحمد موسوی، منصور ایرانمنش، محمود بابایی، عشرت کردستانی، محمد امینی‌زاده، علیرضا نادری، فتح‌الله مویدی، محمدامین شمسی، محمدرضا کمساری و سید محمدصادق تقوی به عنوان ۱۱ عضو جدید شورا، ادای سوگند کردند.

اعتبارات عمرانی عادلانه توزیع شود

به گزارش ایسنا، شهسواری، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان نیز تاکید کرد که شورا اعتبارات عمرانی را عادلانه در شهر توزیع کند.

او با بیان اینکه یک‌سری اقدامات در شورای پنجم شروع شد و برخی به اتمام رسید و برخی باید تمام شود و به پاره‌ای از مسائل هم آن‌طور که نیاز بود، توجه نشد، افزود: «توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی در شهر کرمان از مطالبات جدی مردم است و این‌طور نباشد که فقط بر محلات برخودار متمرکز شوید. با تدبیر و درایت، اعتبارات عمرانی را عادلانه تقسیم کنید».

شهسواری ادامه داد: «از دیگر مسائل، نظارت بر اجرای مصوبات است. گاهی شورا، مصوباتی تحویل شهرداری می‌دهد، ولی یک کارمند ممکن است طور دیگری عمل کند، بنابراین، تصویب مصوبات قانونی و قانون‌مداری باید به‌طور جدی مدنظر قرار گیرد».

او اضافه کرد: «شاید دوره‌ه‌ی گذشته، کمیته‌های تطبیق چندان فعال نبودند ولی در چند سال اخیر، شکل گرفتند و مشاورانی هم دارند که مصوبات بررسی می‌شود تا آنچه قانونی است نهایی شود».

شهسواری با بیان اینکه وظایف شورا در ماده 80 قانون شوراها مشخص شده است و اعضای شورا با دقت به این ماده توجه داشته باشند، گفت: «ماده 55 قانون شهرداری‌ها هم وظایف شهرداری را مشخص کرده است که بیش از 400 وظیفه در طول یک روز دارد».

شورای ششم برنامه توسعه بلندمدت شهر را تصویب کند

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «برنامه توسعه بلندمدت شهرها را در نیمه دوم سال 99 به همه شهرداری‌ها ابلاغ کردیم. تاکنون، از سوی شهرداری کرمان چیزی در این‌باره به ما داده نشده است. از شورای ششم می‌خواهیم این موضوع را در دستور کار قرار دهد و نظارت و تصویب کند».

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان با بیان اینکه حسابرسی شهرداری‌ها هم جزو وظایف شوراست، افزود: «در شهر کرمان قراردادی بسته شده، حسابرسی سال 1400 باید در طول سال انجام شود که از شورا انتظار داریم این موضوع را مدنظر داشته باشند».

فرماندار کرمان: فرهنگ ایثار و مقاومت باید در شهر جاری باشد

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز در این مراسم، گفت: «هر رای را حق‌الناس دانستیم که باید صیانت شود و همواره هم تاکید داشتیم که رعایت امانتداری صورت گیرد، آنچه در توان داشتیم گذاشتیم و نمی‌دانم چه‌قدر موفق شدیم».

وی افزود: «کار در شهر کرمان و در موقعیت فعلی که متفاوت از گذشته است. کرمان اکنون شهر سردار سلیمانی است و اگر کرونا نبود، حتما اتفاقات خیلی مهمی در شهر رخ می‌داد و زائران زیادی برای زیارت مزار ایشان به کرمان می‌آمدند. بنابراین، کرمان باید شهری شود که فرهنگ ایثار و مقاومت در آن جاری باشد و در بافت تاریخی و جدید شهر کرمان هویت جمهوری اسلامی را ببینیم».

بابایی سپس با بیان اینکه تلاش شورا و مشارکت مردم، موفقیت می‌آورد، اظهار کرد: «اگر مشارکت مردم نباشد، مسیر برای رسیدن به اهدافی که دارید، ناهموار خواهد بود. در شرایط کنونی که دولت جدید، با شعار مردم‌مداری آغاز به کار کرده و کرامت انسانی را هم سرلوحه قرار داده است، همسویی شورا و دولت، با مشارکت مردم می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند».

پس از این، فتح‌الله مویدی به‌عنوان رئیس سنی مجلس، متن سوگندنامه را قرائت و همه اعضا به مفاد آن سوگند یاد کردند.

از امروز پنجشنبه و با برگزاری مراسم تحلیف، 84 شورای شهر در استان با حضور 440 نفر از اعضا، کار خود را آغاز خواهند کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74672
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.