انصراف و ردصلاحیت ۴۸ داوطلب شورا در کرمان

۲۰ داوطلب از ۴۲۹ دواطلبی که در ۱۳ شورای اسلامی شهری شهرستان کرمان نام نویسی کرده بودند انصراف دادند و ۲۸ نفر هم در هیأت اجرایی شهرستان کرمان رد صلاحیت شدند.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان کرمان با اعلام این خبر افزود: پس‌ از 29 روز بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهری در هیئت اجرایی، روز گذشته اطلاعات مربوط به 409 داوطلب شوراهای اسلامی شهری شهرستان کرمان به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها ارسال شد تا روند احراز صلاحیت ایشان ادامه پیدا کند.

علی بابایی گفت: براساس زمان‌بندی انتخابات صورتجلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان برای بررسی و اعلام نظر به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ارجاع داده شد.

او اضافه کرد: هیئت‌های نظارت دوهفته فرصت دارند صلاحیت داوطلبان را بررسی و نتایج را به هیأت اجرایی فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام کنند.

نتیجه بررسی صلاحیت‌ها هشتم اردیبهشت اعلام می‌شود

فرماندار کرمان افزود: نتیجه بررسی صلاحیت‌ها روز هشتم اردیبهشت ماه به داوطلبان اعلام می‌شود و پس ‌از آن هر داوطلبی که به نتیجه احراز صلاحیت خود معترض باشد می‌تواند اعتراض خود را برای رسیدگی به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تحویل نماید.

او در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی روستایی نیز گفت: روز گذشته آخرین مهلت ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی بود که در شش بخش شهرستان کرمان مجموعاً ۱۲۴۱ نفر ثبت‌نام کردند.

بابایی افزود: 152 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان کرمان شرایط داشتن شورای اسلامی روستایی را دارند و در مجموع 486 نفر با رأی مردم عضو شوراهای اسلامی روستایی خواهد شد.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی روستاهای بیش از 1500 نفر جمعیت، پنج نفر و روستاهای با جمعیت کمتر، سه نفر عضو اصلی خواهند داشت که در شهرستان کرمان 15 روستا جمعیتی بالای 1500 نفر جمعیت دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68213
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.